حرکت کاروان آزادی نشانه ناامیدی مردم دنیا از سازمان های جهانی است

احمدی بیغش گفت: مطمئنا مردم دنیا امیدشان از سازمان های جهانی و بویژه سازمان ملل متحد برای کمک به مردم غزه قطع شده است که خودشان اینگونه و در قالب کاروان راه افتاده اند.

محمود احمدی بیغش، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره  به حرکت کاروان آسیایی برای سفر به غزه که این روزها در خاک کشورمان به سر می برد به خبرنگار شبستان گفت: این کاروان از کشور هند و با تعداد 20 نفر سفر خود را آغاز کرد و سپس به کشور پاکستان رسید که به دلیل مسائل امنیتی قرار بر این شد که این کاروان به صورت زمینی و پس از گذر ازخاک جمهوری اسلامی ایران و ترکیه، به سوریه برود و از سوریه با کشتی به خاک غزه بروند.

 

وی اظهار کرد: این کاروان در کشورمان از استانهای شرقی کرمان، یزد، اصفهان، عبور  کرده و سپس با اتوبوس به تهران می رسد.

 

بیغش با بیان اینکه این کاروان فردا شب در تهران خواهد بود تصریح کرد:  اعضای این کاروان فردا شب در ضیافت شام مجلس شورای اسلامی حضور خواهند داشت و مردم از آن استقبال خواهند کرد.

 

وی با اشاره به درخواست  های  کتبی نمایندگان برای اضافه شدن به ترکیب این کاروان یادآور شد: نیروهای مردمی، NGO ها و تعداد زیادی از نمایندگان مجلس تقاضای کتبی برای همراهی با این کاروان داشته اند.

 

بیغش که پیش از این مسئول هیئت چهار نفره نمایندگان مجلس شورای اسلامی برای سفر به غزه بود گفت: ما تقاضاهای کتبی زیادی از حوزه های علمیه، دانشگاه ها و حتی نماینده ولی فقیه در استان فارس برای حضور در این کاروان داشته ایم که به دلیل حساسیت این موضوع تمامی درخواست های کتبی نمایندگان و سایر درخواست ها بررسی می شود و سپس در مورد حضور افراد در این کاروان  تصمیم گیری می شود.

 

وی گفت: چهار نماینده مجلس که پیش از این قرار بود در قالب هیئتی چهار نفره به غزه سفر کند نیز تقاضای حضور در این کاروان را دارند که امیدواریم این بار ما چهار نفر از قافله عقب نمانیم و برای حضور در کنار مردم مظلوم غزه سعادت پیدا کنیم.

 

این نماینده مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در هر کشوری تعدادی افراد به این کاروان اضافه می شوند تا نهایتا در سوریه  این کاروان کامل می شود.

 

وی با اشاره به صدوربیانیه نمایندگان و اختصاص درصدی از حقوق  این ماه خود برای کمک به مردم مظلوم غزه گفت: نمایندگان علاوه بر رفتن  به غزه و کمک مالی به مردم غزه باید از طریق رسانه های بین المللی و داخلی حمایت جدی خود را از مردم غزه و مردم مظلوم فلسطین داشته باشند و از گروه های پارلمانی و مجالس کشورهای مختلف برای کمک به مردم غزه و حمایت از مردم  مظلوم فلسطین  استفاده کنند.

 

بیغش با انتقاد از عملکرد سازمان ملل متحد در قضیه حمایت از مردم مظلوم غزه تصریح کرد: مطمئنا مردم دنیا امیدشان از سازمان های جهانی و بویژه سازمان ملل متحد برای کمک به مردم غزه قطع شده است که خودشان اینگونه و در قالب کاروان راه افتاده اند.

 

وی ادامه داد: متاسفانه سازمانهای جهانی پشت پرده از جنایات رژیم صهیونیستی حمایت می کنند و با حمایت این سازمانهاست که این رژیم پوچ دست به چنین جنایاتی می زند.

این عضو هیئت رییسه مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: مردم با بضاعت ناچیز خود کاروانی را تشکیل داده اند تا آنچه را که سازمان های بین المللی از آن کوتاهی می کنند جبران کند.

وی گفت: احتمال دارد که رژیم صهیونیستی همانند حمله به کشتی آزادی به این کاروان نیز حمله کند زیرا جنایت در رگ خون این رژیم است.

وی با اشاره به تهدیدات رژیم صهیونیستی مبنی بر اینکه اگر نمایندگان مجلس شورای اسلامی و مردم ایران دراین کاروان باشد با آن برخورد می کند گفت: هیچ چیز از این رژیم جنایتکار بعید نیست.

پایان پیام/
 

کد خبر 4636

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha