جنتی: افتخار می کنم امضایم پای درجه هنری هنرمندان است

خبرگزاری شبستان: در حاشیه مراسم تجلیل از اعضای هیات داوران سی و سومین جشنواره فیلم فجر که با حضور علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد ۱۸ سینماگر هنرمند ایرانی در رشته های مختلف، نشان درجه ۱ هنری دریافت کردند.

به گزارش خبرنگار سینمایی شبستان،  شب گذشته مراسم تجلیل از اعضای هیات انتخاب، داوران و همچنین ستاد اجرایی بخش بین‌الملل سی‌ و سومین جشنواره فیلم فجر؛ با حضور علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، حجت الله ایوبی رییس سازمان سینمایی، سید رضا میر کریمی رییس خانه سینما، علیرضا رضا داد سی و سومین دوره و محمد حیدری دبیر جشنواره آتی فیلم فجر، تعدادی از سینماگران و اصحاب رسانه در هتل پارسیان آزادی برگزار شد.

 

در حاشیه برگزاری  این مراسم اهدای به 18 سینماگر هنرمند ایرانی در رشته های مختلف توسط علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از بخش‌های مهم در نظر گرفته شده بود.

 

مرحوم احمد رسول زاده، عبدالله اسکندری، منوچهر اسماعیلی، محمدرضا اصلانی، پرویز بهرام، کیومرث پوراحمد، مسعود جعفری جوزانی، احمدرضا درویش، علیرضا زرین‌دست، خسرو سینایی، کیانوش عیاری، رضا کیانیان، غلامحسین لطفی، جلال مقامی، منوچهر محمدی، علی معلم، جهانبخش سلطانی و هدیه تهرانی هنرمندانی بودند که در این مراسم، گواهینامه درجه ۱ هنری این هنرمندان از سوی علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به آنان اهدا شد.

 

هدیه تهرانی که به قول فرزاد حسنی مجری برنامه به دلیل یک پیچ اشتباه کمی با تاخیر در مراسم حاضر شد بابت تاخیرش عذرخواهی کرد و اظهار داشت:  متاسفانه همیشه کمی تاخیر وجود دارد ولی مطمئنم که برای رسیدن به جایگاه پیشکسوتان حاضر در این جمع تاخیر زیادی خواهم داشت

 

در ادامه علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی پس از اهدای نشان درجه ۱ هنری به هنرمندان گفت: من به شخصه دوستدار سینماگران و هنرمندان هستم و دکتر ایوبی نیز عاشق همه سینماگران است و افتخار می کنم در خدمت شما سینماگران هستیم و گام های خوبی در عرصه سینما برداشته شده است. تجربه ۲۱ ماه گذشته نشان داد وقتی سینماگران و هنرمندان ما با دولت و برنامه های آن همراهی می کنند کار با سرعت بیشتری پیش می رود و همدلی اتفاق می افتد.

 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: افتخار می کنم امضای من پای درجه های هنری هنرمندان گرانقدر است. اما نکته ای برای من باعث تاسف است. شخصیت هایی که امشب دیدم عمدتا ستارگان درخشانی در حوزه سینما، تئاتر و سایر رشته های هنری هستند. شخصیت های پیشکسوت هنری که بیش از ۴۰ سال در عرصه های مختلف پیشتاز بوده اند و من  تعجب می کنم چرا تا به حال به این عزیزان درجه هنری داده نشده است.

 

جنتی یادآور شد: امیدوارم از همه فعالان عرصه هنر بشود تقدیر کرد و با همراهی و همدلی همه برنامه های پیش رو به سرانجام برسد.

 

پایان پیام/

 

کد خبر 464095

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha