فعالان کانون های مساجد کارگزاران یک مجموعه معنوی و آسمانی هستند

خبرگزاری شبستان: مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل گفت: فعالیت در مسجد و کانون از یک طرف توفیق و از طرفی دیگر مسئولیت است و فعالان این حوزه کارگزاران یک مجموعه معنوی و آسمانی هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اردبیل، سید ناصر اسحاقی، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل شامگاه گذشته (26خرداد) در آیین افتتاحیه برنامه ها و فعالیت های غنی سازی اوقات فراغت «طرح آسمانی ها» در مجتمع فدک اردبیل اظهار داشت: فعالیت های کانون های مساجد نتایج قابل قبولی را در حوزه فرهنگی جامعه داشته است.

وی، با برشمردن شاخصه های جامعه ایمانی، افزود: جامعه ایمانی جامعه مادی و غیر متوجه به ارزش های اسلامی نیست بلکه هر عمل و کرداری در آن رنگ و صبغه الهی داشته و هدف و حرکت به سمت تقرب الهی است.

اسحاقی، مصرف بیشتر و لذت بردن از دنیا و عدم توجه به آخرت را فلسفه سبک زندگی غربی توصیف کرد و بیان داشت: اینکه برخی از فیلسوفان غربی ادعا می کنند که انسان ها به طور تصادفی متولد شده و به طور تصادفی نیز از دنیا خواهند رفت، فلسفه ای نادرست و اشتباه است که از سوی برخی کوته فکران مطرح می شود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد استان، انسان را خلیفه الله و مقصد او را مقدس و دارای برنامه عنوان و ادامه داد: هدف گذاری اسلام این است که این دنیا برای انسان به عنوان معبری برای رسیدن به حق و رضوان الهی است.

جامعه ایمانی با شاخصه نماز شناخته می شود

وی، با تاکید بر اینکه در جامعه ایمانی ارزشی که بر روابط انسان ها حاکم است، آسمانی بوده و مادی نیست، متذکر شد: جامعه ایمانی با شاخصه نماز شناخته می شود و فعالان مساجد به عنوان سفیران جامعه ایمانی باید همت ویژه ای در برپایی این مهم داشته باشند.

اسحاقی، سفارش و کفالت همگانی در جامعه ایمانی را یادآور شد و گفت: از آن جایی که کانون های مساجد یکی از نقاط شناخته شده برای جوانان در خدمات معنوی است، پس اعضای کانون های مساجد مفسران ارزش ها و آرمان های جامعه ایمانی می باشند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، در پایان کسب رتبه برتر کانون های مساجد استان اردبیل در حوزه اوقات فراغت در سال های گذشته را نشان از اهتمام ویژه اعضای دبیرخانه و اعضای کانون ها در اجرای فعالیت های فرهنگی، مذهبی و اجتماعی بیان کرد.

پایان پیام/

 

کد خبر 466022

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha