بهره مندی بالغ بر ۹۴ درصد جمعیت روستایی از نعمت آب

خبرگزاری شبستان: مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان لرستان از بهره مندی ۹۴ درصد جمعیت استان از نعمت آب خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خرم آباد، علیرضا کاکاوند، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان لرستان امروز (27 خرداد) در جمع خبرنگاران، گفت: تاکنون یک هزار و 319 روستای استان لرستان توسط شرکت آب و فاضلاب روستایی آبرسانی شده اند.

وی افزود: در روستاهای استان لرستان تاکنون 119 هزار مشترک آب تحت پوشش آب و فاضلاب روستایی ایجاد شده است.

کاکاوند با بیان اینکه هم اکنون ۹۴ درصد جمعیت روستایی استان آبرسانی شده است، اظهار داشت: این در حالی است به دلیل برخی مشکلات از جمله عدم کنتورگذاری، شاخص بهره مندی آب روستایی در استان ۸۰ درصد است.

شناسایی 20 هزار انشعاب غیر مجاز آب در روستاهای لرستان

این مقام مسئول در ادامه با اشاره به مشکلات آبفار روستایی استان لرستان، عنوان کرد: تاکنون ۲۰ هزار انشعاب غیر مجاز آب در روستاهای استان شناسایی شده  است.

وی خاطرنشان کرد: ۱۲ هزار مورد از این انشعابات با همکاری دادگستری و نیروی انتظامی به انشعاب مجاز تبدیل شده است.

کاکاوند اذعان داشت: پرونده سه هزار اشعاب غیرمجاز آب روستایی در این استان به مراجع قضایی ارسال شد.

وی با تاکید بر ضرورت همکاری اصحاب رسانه در این زمینه، بیان کرد: آگاه سازی مردم و فرهنگ سازی در این زمینه با همکاری اصحاب رسانه محقق می شود.

کاکاوند، با تاکید بر اینکه انشعابات غیرمجاز موجب پایمال کردن حقوق مردم می شود، اظهارداشت: همچنین وجود انشعاب های غیر مجاز موجب تحمیل هزینه های مالی برای شرکت می شود.

طلب 33 میلیارد ریالی شرکت آب و فاضلاب روستایی لرستان از مشترکان

وی با اشاره به طلب ۳۳ میلیارد ریالی شرکت آب و فاضلاب روستایی لرستان از مشترکان، بیان کرد: حدود هفت میلیارد ریال این مطالبات مربوط به دستگاههای اجرایی است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی لرستان، اظهار کرد: پرداختن شدن طلب های این شرکت و همکاری مردم در این زمینه موجب ارتقای خدمات شرکت آب و فاضلاب و تسریع در آبرسانی به دیگر روستاهای استان خواهد شد.

پایان پیام/

کد خبر 466105

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha