۳۷۰۰ شهید در عرصه مبارزه با مواد مخدر/استفاده از ظرفیت خیرین در حمایت از بهبودیافتگان

خبرگزاری شبستان: فرمانده نیروی انتظامی خوزستان، از شهادت سه هزار و ۷۰۰ شهید در عرصه مبارزه با مواد مخدر خبر داد و اظهار داشت: باید از ظرفیت خیرین در حمایت از بهبودیافتگان استفاده شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، سردار محمدرضا اسحاقی، فرمانده نیروی انتظامی خوزستان، امروز(27 خرداد) در نشست خبری با اصحاب رسانه، گفت: نیروی انتظامی در راستای فرامین و تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه مبارزه با مواد مخدر باید در همه آحاد جامعه متجلی شودتلاش بسیاری کرده و سه هزار و 700 نفر از بهترین جوانان مملکت در عرصه مبارزه با مواد مخدر و قاچاقچیان و تولید کنندگان به شهادت رسیدند و جان خود را تقدیم کردند.

 

وی با بیان اینکه مواد مخدر یکی از چهار بحران اصلی دنیاست و بلافاصله بعد فقر، محیط زیست و هسته ای مطرح می شود و همه کشورها با آن درگیر هستند افزود: از مواد مخدر در بسیاری از موارد به به عنوان حربه سیاسی استفاده می شود و چرخه مالی آن بیش از چهار هزار و 500 میلیارد دلار است و در کنار تجارت اسلحه، نفت و صنعت توریسم انجام می شود و سود خالص آن آن بیش از 500 میلیارد دلار است.

 

وی بر توجه به امر مبارزه با مواد مخدر به عنوان یک پدیده شوم اجتماعی تاکید کرد و ادامه داد: تنها کاری که در این مسیر می توانیم انجام دهیم مبارزه است و راه نابودی این امر نیز آگاه سازی تک تک آحاد جامعه است و در این موضوع همه اقشار جامعه در همه سطوح در معرض خطر قرار دارند و همه باید این دغدغه را مد نظر داشته باشند.

 

سردار اسحاقی، با بیان اینکه آگاهی بخشی آحاد جامعه می تواند در مواجهه با خطرات این امر شوم و معضلات ناشی از آن مؤثر باشد تصریح کرد: 70 درصد زندانیان موجود در زندان های کشور مرتبط با مواد مخدر هستند و علت 55 درصد طلاق ها نیز به این موضوع مربوط می شود از این رو باید این امر را کنترل و مصرف را به حداقل برسانیم.

 

وی با اشاره به اینکه اگر حتی یک معتاد در خانواده ای وجود داشته باشد همه خانواده ها درگیر مسائل روحی، اقتصادی، حیثیتی و... می شوند اضافه کرد: طبق آخرین آمار ارائه شده یک میلیون و 325 هزار معتاد در کشور وجود دارد که بیش از 80 درصد آنها را آقایان تشکیل می دهند و بیش از 120 نفر آنها در خوزستان هستند.

 

وی با بیان اینکه 50 درصد از معتادان متاهل هستند و بر اساس آمار موجود قریب به 700 هزار همسر درگیر این موضوع هستند اذعان داشت: اگر همه افراد جامعه به این سطح از دانش اجتماعی برسند که خودشان این موضوع را کنترل کنند قطع به یقین بای انتظار داشت این مسئله بغرنج به عنوان مهترین مسئله اصلی در دنیا قابل کنترل است.

 

فرمانده نیروی انتظامی خوزستان، با اشاره به اینکه در جوامع کوچک و سنتی و جوامعی که وابستگی و پیوستگی خوبی میان خانواده وجود دارد، اعتیاد کمتر است عنوان کرد: سن اعتیاد بسیار نگران کننده است و به سنین نوجوانی رسیده بنابراین باید نفرت از این مساله را در افکار عمومی برحسته و قابل لمس کنیم.

 

وی با بیان اینکه فعالیت های وسیع و گسترده ای در راستای مبارزه با مواد مخدر انجام شده ولی کافی نیست و باید اقدامات جهادی و حرکت های بسیاری توسط آحاد جامعه انجام شود تاکید کرد: سرمایه گذاری توسط دستگاه ها، همکاری رسانه ها و مشارکت آحاد جامعه در این راستا از اهمیت بسیاری برخوردار است.

 

وی بر استفاده از ظرفیت خیرین و معتمدان در این موضوع تاکید کرد و با اشاره به اینکه خیرین در هر حوزه ای که ورود کردند نتایج بسیار خوبی را به دنبال داشته است از این رو می توانند نقش مؤثری نیز در عرصه پیشگیری، فرهنگ سازی و حمایت از بهبهودیافتگان ایفا کنند یاد آور شد: همچنین می طلبد مراکز دانشگاهی و حوزوی به تحقیق و پژوهش در این موضوع بپردازند و راهکار ارائه دهند.

 

سردار اسحاقی، برمشارکت همه ظرفیت های اجتماعی در محلات، مساجد، بسیج، روحانیت، ائمه جمعه و جماعات، سازمان های مردم نهاد در امر مبارزه با مواد مخدر تاکید کرد و اظهار داشت: باید باورهای دینی جامعه را تقویت کرد و دانش جامعه را در سبک زندگی و فرزندپروری افزایش داده و سبک هایی که به دلیل بی توجهی جامعه آسیب دیده اند، احیا شوند.

 

وی از 130 عنوان برنامه در هفته مبارزه با مواد مخدر که از 29 خرداد تا 5 تیر برگزار می شود خبر داد و ابراز کرد: عمده برنامه ها شامل امحای 500 کیلو انواع مواد مخدر در اندیمشک، کارگاه های آموزشی، نمایشگاه های ثابت و سیار، همایش ها و نشست هایی با خیرین، بهبودیافتگان است و در حوزه مقابله نیز تشدید برخورد با خورده فروشان و کنترل ورود مواد مخدر به استان را مد نظر داریم.

 

پایان پیام/

کد خبر 466235

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha