پیشگیری گام اول مبارزه با مواد مخدر است

خبرگزاری شبستان: رئیس شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان شهرکرد با بیان اینکه اعتیاد موجب فروپاشی خانواده می‌شود، گفت: آموزش مهمترین راه جلوگیری از روی آوردن به مواد مخدر است.

حميد ملکپور دهکردي، فرماندار و رئیس شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان شهرکرد امروز (۳۰ خرداد) به خبرنگار خبرگزاری شبستان در شهرکرد، آموزش مهمترین راه جلوگیری از روی آوردن به مواد مخدر است گفت: امروزه اعتیاد بعد از فقر، رشد جمعیت و نابودی محیط زیست چهارمین بحران بزرگی است که موجب خطرات زیادی برای مردم بخصوص جوانان شده است.

 

وی بابیان اینکه بیش از 250 میلیون نفر در جهان مواد مخدر مصرف می‌کنند افزود: بیکاری مهمترین معضل گرفتار شدن به اعتیاد است.

 

فرماندار شهرکرد سودآوری را یکی دیگر از علت های گرفتار شدن به دام اعتیاد عنوان و تصریح کرد: بیش از 10 میلیون نفر در دنیا به کار مافیای مواد مخدر مبادرت می‌کنند که سود خالص جابجای مواد مخدر 600 میلیارد دلار در سال برآورد شده است.

 

ملکپور دهکردي افغانستان و پاکستان را از تولید کنندگان بزرگ مواد مخدر دانست و ابراز کرد: بیگانگان به سرکردگی آمریکا با شعار مبارزه با تروریسم وارد افغانستان و پاکستان می شوند و اقدام به جابجای مواد مخدر از مرزهای ایران می کنند.

 

رئیس شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان شهرکرد بابیان اینکه مأموران زیادی درراه مبارزه با مواد مخدر به شهادت رسیده اند گفت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران تاکنون سه هزار و 700 مأمور جمهوری اسلامی ایران در راه جلوگیری از ورود مواد مخدر به کشور به شهادت رسیده اند.

 

 فرماندار شهرکرد به اثرات مخرب مواد مخدر در زندگی اشاره کرد و افزود: ۵۵ درصد از طلاق های اتفاق افتاده مرتبط با مسائل مواد مخدر است.

 

رئیس شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان شهرکرد بابیان اینکه اعتیاد موجب فروپاشی خانواده می‌شود گفت: آموزش مهمترین راه جلوگیری از روی آوردن به مواد مخدر است.

 

پایان پیام/

کد خبر 466616

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha