«جایگاه اسلام در غرب» در پاریس برگزار می شود

کنفرانس «جایگاه اسلام در غرب» پایان ماه کنونی میلادی با حضور کارشناسان و اندیشمندان مسلمان و مسیحی در پاریس برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان، مرکز فرهنگی اجتماعی فرانسه قصد دارد تا اواخر ماه کنونی کنفرانسی را با عنوان «جایگاه اسلام در غرب» برگزار کند.

این کنفرانس در سه جلسه گفتگو برگزار می شود و در آن جمعی از اندیشمندان، اساتید و علمای مسلمان و مسیحی شرکت می کنند و درباره وضعیت مسلمانان و اسلام به گفتگو می پردازند.

در جلسه اول گفتگو، العربی کشات، رییس مرکز فرهنگی پاریس، امام جماعت مسجد الدعوه، مصطفی براهامی، استاد علوم اسلامی شهر لوزان سوئیس، کاترین لومییر، رییس اتحادیه نقش فرهنگی اروپایی در فرانسه و عمر عبدالکافی، عضو کمیته اندیشمندان اتحادیه جهانی علمای مسلمان درباره«دو دیدگاه عمومی دستاوردهای اسلام تا قرن هفتم میلادی در اروپا»، «انسان و ماده» و «جایگاه کنونی اسلام در اروپا» با یکدیگر گفتگو می کنند.

دومین جلسه گفتگو با حضور لوک بابولسکو، استاد و اندیشمند دانشگاه پاریس، نهلا الشهال، نویسنده روزنامه الحیاة لندن و کریستوف دوکو، عضو اتحادیه کشیشان فرانسه برگزار می شود و اندیشمندان درباره«پیروزی و شکست اسلام در اسپانیا» و «اسلام در اسپانیا و فرانسه» به گفتگو می نشینند.

بنابر گزارش الکوثر، محور سوم گفتگو شامل بررسی وضعیت مسلمانان و مسیحیان در فلسطین و روابط میان اسلام و غرب در گذشته وحال است.

در این گفتگو، کریستین کانویر، استاد دانشکده اندیشه کاتولیک شهر لیل فرانسه، کامل الحلبوی، رییس مرکز تحقیقات تمدن های بین المللی لندن و عطا الله حنا، رییس اسقف های رم شرکت می کنند و درباره مسائل کربوط به مسیحیان و مسلمانان گفتگو می کنند.

پایان پیام/
 

کد خبر 46771

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha