هدف داعش ایجاد تفرقه بین صفوف مسلمانان است/جریان مقاومت؛ جریان پیروز در دنیا

خبرگزاری شبستان: عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به اقدامات تروریستی اخیر داعش و همچنین تهدید این گروهک به حوادث تروریستی درتجمعات شیعیان در کشورهای مختلف گفت: هدف داعش ایجاد تفرقه بین صفوف مسلمانان است.

محمدصالح جوکار، عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به اقدامات تروریستی اخیر داعش و همچنین تهدید این گروهک به حوادث تروریستی درتجمعات شیعیان در کشورهای مختلف به خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان گفت: در حقیقت داعش یک گروه تروریستی با آموزه‌های تند و افراطی تکفیری ها است که توسط آل سعود شکل گرفته است و هدفش نیز اختلاف بین مسلمانان در دنیاست.

وی اظهار کرد: در واقع داعش با ایجاد اختلاف مذهبی بین شیعیان و اهل تسنن و یا اختلافات قومیتی مثل اعراب و یا غیراعراب هدفش این است که تجمعات مسلمانان را به هم بزند.

جوکار تصریح کرد: آنها می‌خواهند بحث شیعه و سنی را به عنوان یک منشاء اختلاف تاریخی زنده کنند و این موضوعی است که همواره دست مایه کشورهای اسلامی در گذشته بوده است و آنها می خواهند امروز نیز آن را ادامه دار کنند.

وی با اشاره به جنایات داعش در عراق و سوریه خاطرنشان کرد: بمب گذاری آنها در مسجد شیعیان کویت در ادامه بی رحمی ها و جنایات به دور از انسانیت داعش است. که متاسفانه روز به روز نیز گسترده تر می شود و نه تنها کشورهای اسلامی بلکه تمامی کشورهای دنیا دیگر از دست این اقدامات این گروهک در امان نیست.

وی گفت: کشورهای اروپایی و آمریکا علی رغم شعارهایی که در محکومیت داعش می دهند ولی اقدام موثری برای مقابله با این گروهک انجام نمی‌دهند.

البته آنها نیز خودشان همواره به دنبال ایجاد تفرقه در بین مسلمانان بوده اند و قطعاً از داعش برای همین موضوعات حمایت می کنند.

وی تاکید کرد: البته مسلمانان هیچگاه مغلوب و مرعوب داعش و تکفیری ها نخواهند شد زیرا آنها آموزه های اسلام ناب را در سرلوحه کار قرار می دهند و قطعاً آنچه را که در آینده شاهد خواهند بود پیروزی جریان مقاومت در سایه تلاش و همبستگی مسلمانان است.

پایان پیام/

 

کد خبر 468716

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha