همایش "نقش رسانه در ترویج فرهنگ اقتصاد مقاومتی"در کرمان برگزار شد

خبرگزاری شبستان: همایش "نقش رسانه در ترویج فرهنگ اقتصاد مقاومتی"با حضور بسیجیان عضو بسیج رسانه استان در کرمان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان،  سید ابراهیم یزدی، مسؤل بسیج رسانه استان در نخستین همایش «نقش رسانه در ترویج فرهنگ اقتصاد مقاومتی»که شامگاه"7تیر" در سالن بنیاد قرآن و حدیث ثارالله برگزار شد در سخنانی برگزاری چنین نشست هایی را با توجه به فرمایشات رهبری در خصوص سبک زندگی، ضروری دانست.

 

وی با اشاره به شکل گیری شاکله بسیج رسانه، از فعال کردن کانون رسانه از نوع درجه یک در شهرستان کرمان در آینده نزدیک خبر داد.

 

یزدی اهمیت برنامه های بسیج رسانه را متذکر شد و در این باره به امضاء "گزاره برگ ملی هسته ای" توسط پنج هزار نفر از بسیجیان رسانه ای کشور که ۳۲۰ نفر آنان از استان کرمان بودند اشاره کرد.

 

وی در پایان اظهار داشت: با توجه به اعلام آمادگی مسئول بسیج رسانه استان خراسان رضوی برای انجام مقدمات پذیرایی از بسیجیان زائر، آمادگی اعزام علاقمندان به مشهد مقدس را داریم. 

 

علی جعفری، مدیر شعب بانک مهر اقتصاد استان هم با اشاره به بند 21 از سیاست های اقتصاد مقاومتی، نقش رسانه به عنوان مرحعی برای شکل گیری این گفتمان را مورد تأکید قرار داد.

 

وی با بیان اینکه در راستای اجرای اقتصاد مقاومتی، بانک مهر اقتصاد، به عنوان بانک  عامل است و پرداخت تسهیلات را  انجام می دهد؛ افزود: در دوسال گذشته بودجه استان را تقریباً صددرصد محقق کردیم.

 

جعفری گفت: از سال گذشته برای حمایت از تولید داخلی قراردادی منعقد شده و کارت خرید اعتباری از طریق مجموع مهر صادر و در اختیار متقاضیان قرار می گیرد که آن را در راستای خرید کالای ایرانی مصرف می کنند و این کمک به تولید کنندگان داخلی است.

 

وی با بیان اینکه در سال جاری با کارخانه های بزرگ و شرکت های معتبر این کارت اعتاری را ادامه می دهیم؛ بیان داشت: سقف وام30میلیون تومان و بازپرداخت 40 ماه و کارمزد 14درصد است.

 

اکبری، عضو هیئت علمی دانشگاه شهید باهنر کرمان هم در سخنانی با اشاره به اینکه اقتصاد موازی، ترمیمی و دفاعی سه تعریفی است که عده ای از اقتصاد مقاومیت می کنند؛ افزود: این سه تعبیر، تعبیرهای کوتاه مدت از اقتصاد مقاومتی است.

 

وی افزود: اما آنچه به تعبیر رهبری نزدیک است، اقتصاد الگوست زیرا وقتی از استقلال در عرصه های مختلف صحبت می کنیم باید بتواند الگوی کشورهای آزاد باشد که نمی خواهند وابسته به قدرت های جهانی باشند.

 

این استاد دانشگاه گفت: در اقتصاد مقاومتی ما می خواهیم اقتصاد را به گونه ای کنیم که متغیرهای اقتصادی از جمله تولید ناخالص داخلی را که نوسان دارد، نوسان زیاد نداشته باشد.

 

این همایش با ضیافت افطار همراه بود.

 

 

پایان پیام/

کد خبر 468965

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha