استاندار: بحران کمبود‎آب در گیلان کشاورزی را با رکود مواجه می‌کند

خبرگزاری شبستان: استاندار گیلان با بیان اینکه گیلان با بحران بی آبی مواجه است گفت: همگان باید در جهت رفع موانع بی آبی بکوشند تا این بحران در استان مرتفع گردد.

به گزارش خبرنگار خبر گزاری شبستان از رشت، استاندار گیلان امروز (۸تیر ) در ششمین نشست بحران آب گیلان که در سالن اجتماعات استانداری گیلان برگزار شد، در جمع فرمانداران شهرستان‌ها اظهارکرد: امروزه با افزایش دمای سطح زمین، گیلان مانند استان‌های دیگر با بحران بی‌آبی مواجه است.

وی با بیان اینکه همگان باید در مدیریت درست آب همکاری مطلوب داشته باشند گفت: با تبخیر آب در حفره‌های زمین، مشکلاتی جدی را برای شالیزارهای برنج گیلان به وجود آورده است که مسئولان امر باید در این راستا تلاش مضاعف داشته و موانع را هر چه سریع تر برطرف کنند.

این مقام مسئول اذعان کرد: هرگونه کمکی باید در جهت رفع مشکلات آبی توسط مسئولان امر به کشاورزان انجام گیرد تا با بحران بی‌آبی در گیلان مقابله کنیم.

استاندار با اشاره به اینکه مسئولان امر می‌بایست انتقاد پذیر باشند تصریح کرد: مسئولان مشکلات آبی گیلان را از وزارت‌خانه‌های مربوطه پیگیر بوده و در جهت رفع و موانع آن بکوشند.

نجفی به مشکلات زباله در استان پرداخت و افزود: اگر شهرداری نتواند تفکیک زباله در هر شهرستان را برطرف کند، شناسایی و برکنار خواهد شد.

وی در ادامه اذعان کرد: رسانه‌ها از جمله صدا و سیما با مشکلات و موانع مردمی سیاسی برخورد نکنند و تا حدی که می‌توانند مشکلات را حل کرده و مشکلات خدمات رسانی به مردم را با دخالت‌های سیاسی توأم نکنند.

استاندار گیلان با تاکید بر اینکه استان با بحران کمبود آب جدی روبه روست خاطرنشان کرد: فرمانداران و بخشداران و هر مسئولی که با آب ارتباط مستقیم دارند در این شرایط مرخصی نخواهد داشت و در حال حاضر همگان باید در جهت رفع این بحران در گیلان بکوشند.

وی تصریح کرد: با مصوبه شرایط  بحرانی آب گیلان، دستور ویژه‌ای از سوی دولت برای استان در نظر گرفته شده است که با پیگیری‌های دکتر نوبخت، 52 میلیارد تومان برای شرایط بحرانی گیلان پیش بینی شده است.

فرماندار رشت در این نشست اظهار کرد: 70 هزار هکتار از اراضی شهرستان رشت در بخش‌های خمام، لشت نشاء و خشکبیجار با بحران کم آبی مواجه است و همچنین ۳۰ روستا با تنش آبی روبه رو است.

وی اذعان کرد: متاسفانه سوختگی مزارع در ردیف بیمه قرار ندارد و پیشنهاد می‌شود سوختگی مزارع جزء حمایت‌های صندوق بیمه قرار گیرد.

لازم به ذکر است، هر یک از فرمانداران پیشنهادات و مشکلات و موانع آبی شهرستان‌های استان را در این نشست مطرح کردند.

پایان پیام /

 

کد خبر 469096

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha