نماد قرآن تلاوت و صوت خوش است

خبرگزاری شبستان: نفر اول مسابقات بین المللی قرآن در تونس در رشته قرائت، اظهار داشت: هر چیزی نمادی دارد و نماد قرآن تلاوت و صوت خوش است.

حسن دانش، قاری ممتاز از استان یزد، متولد 1365 و دارای تحصیلات سطح 3 حوزه علمیه است. وی فعالیت قرآنی را از 10 سالگی آغاز کرد و تاکنون مقام های ملی و بین المللی بسیاری کسب کرده که از جمله آنها می توان به مقام نخست مسابقات بین ‌المللی قرآن کریم در تونس در سال 91 و سی ‌و هفتمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در رشته قرائت در اسفند سال 93 اشاره کرد.

 

این قاری بین المللی قرآن، در حاشیه نهمین نمایشگاه قرآن و عترت خوزستان ضمن بازدید از نمایشگاه به خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، گفت: خوزستان از استان های پیشرو در زمینه قرآنی است و قطعا می تواند در ترویج مباحث قرآنی بسیار تاثیرگذار باشد.

 

وی با اشاره به اینکه هر چه نمایشگاه های قرآن بیشتر و با کیفیت تر و با موضوعات جدیدتر برگزار شود بیشتر می تواند نیازهای نسل نوجوان و جوانان ما را تامین کند اضافه کرد: قرآن کتابی است که در همه ابعاد برای بشریت نازل شده و و در هر عصر و زمانی مورد استفاده قرار می گیرد.

 

وی افزود: قطعا قرآن در عصر کنونی نیز که مشکلات و مسائل جدیدی پیش روی انسان هاست، برنامه دارد که باید سعی کنیم این مباحث و مطالب را از قرآن استخراج و در قالب کارهای جدید و روش های نوین و جذاب به نوجوانان و جوانان معرفی کنیم و باعث شویم آنها به هر شکل و صورتی بتوانند بیشتر با قرآن ارتباط برقرار کنند.

 

دانش، با بیان اینکه مشکل ما در جامعه این است که ارتباط نسل جوان ما با قرآن به واسطه تبلیغات سوئی که از طریق دشمنان در موضوعات مختلف اتفاق می افتد، کم شده تصریح کرد: باید آن لذت، حلاوت و انسی که نیاز ارتباط میان نسل جوان با قرآن است را برقرار و با شیوه های نوین و جدید به جامعه معرفی کنیم.

 

وی با تاکید بر اینکه هر چیزی نمادی دارد و نماد قرآن، تلاوت و صوت خوش است، عنوان کرد: پیامبر اسلام(ص) همیشه به این موضوع استناد داشتند و همچنین در فرمایشات مقام معظم رهبری نیز آمده که یک تلاوت خوب قرآن می تواند به اندازه یک کتاب استدلالی ارشمند و تاثیرگذار باشد.

 

دارنده مقام نخست رشته قرائت مسابقات بین ‌المللی قرآن تونس، خاطر نشان کرد: خط شکن ما برای ورود و تسخیر قلوب مردم و نوجوانان می تواند یک تلاوت گیرا و جذاب قرآن باشد و بعد از آن می توانیم آنها را با معانی، مفاهیم و آیات قرآن آشنا کنیم.

 

وی اذعان داشت: برای شناساندن قرآن به جوانان و نوجوانان شاید خیلی نیاز نباشد کار خارق العاده ای انجام دهیم فقط همین که راه درست را به آنها نشان دهیم کافی است چرا که فطرت انسان خدا جو است و وقتی آن راه و مسیر صحیح نشان داده شود، انسان به خودی خود به سمت قرآن کشیده می شود.

 

پایان پیام/

کد خبر 469212

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha