امروز سبک زندگی قرآنی شهدا در جامعه کم رنگ شده است

خبرگزاری شبستان: معاون قرآن و عترت وزیر ارشاد با اشاره به اهمیت ترویج سبک زندگی قرآنی در جامعه گفت: امروز سبک زندگی قرآنی شهدا در جامعه کم رنگ شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، حجت الاسلام محمدرضا حشمتی، معاون قران و عترت وزیر ارشاد اسلامی شب گذشته ( 13 تیر) در نشست هم اندیشی با مدیران و موسسات قرآنی استان یزد در حسینیه خیرآباد یزد گفت: ماه مبارک رمضان فرصتی بزرگ برای بندگی است و در صورتی که این ماه را در راه قران انجام دهیم به مراتب بهتر و بالاتر در این راستا گام بر می داریم.



وی افزود: افراد بسیاری در تلاشند تا پرچم قرآن را در دست بگیرند اما موفق نبوده اند و در این راستا شما که در زمینه قرانی فعالیت دارید باید قدر خود را بدانید و برای اعتلای کلمه « الله» تلاش کنید.

 

معاون قرآن و عترت وزیر ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: ما در سطوح مختلف جامعه نیازمند فکر کردن، هستیم و بایستی مراقب باشیم تا درست فکر کرده و بیاندیشیم که در این راستا نیز در سطح ملی اتاق فکری به نام شورای توسعه ایجاد شده و در سطح استان ها نیز شورای توسعه قرانی استان شکل گرفته است.

 

حجت الاسلام حشمتی خاطرنشان کرد: یکی از اشکالات ما فعالیت برای فعالیت است و فعالیت ما برای فرهنگ سازی نیست  که در این راستا باید با استفاده از معارف الهی و سیره زندگی و سبک زندگی اسلامی برای فرهنگ سازی سبک زندگی گام برداریم.

 

وی ادامه داد: الگوهای ما از قبیل شهدا هستند، زیرا سبک زندگی آنها قرآنی است ولی بعد از آنها به نحوی این سبک زندگی ها کم رنگ تر شده است که باید با فعالیت قرآنی و ایجاد الگوهای مناسب در جامعه این سبک زندگی را احیا کنیم که این کار موسسات قرآنی است.
 

 

حجت الاسلام حشمتی تصریح کرد: ما مدل صبر زیاد داریم اما ما باید واضح ترین و مبرهن ترین شخصیت صبور جامعه را به جامعه معرفی کنیم تا بتوانیم در این راستا گام موثری برداریم.
 

وی ادامه داد: در خصوص موسساتی که شعبه زیاد دارند ما برنامه ای در سطح کلی داریم که با ایجاد آیین نامه ای برای ارائه حق آنها تلاش کنیم.
 

 

معاون قرآن و عترت وزیر ارشاد اسلامی گفت: یکی از حوزه های موثر در جامعه  شامل سپردن فعالیت های قرآنی و فرهنگی به مردم جامعه است که بهترین مردم در جامعه فعالین قرآنی هستند و می توانیم با کمترین هزینه و دغدغه بهترین کارها را انجام دهیم.
 

 

حجت الاسلام حشمتی تصریح کرد: تمهیداتی در خصوص یکپارچگی موسسات قرآنی داریم و برای آنها رده بندی ایجاد می کنیم و در این راستا نیز تخصصی کردن موسسات نیز از دیگر برنامه های ما است.

 

پایان پیام/

کد خبر 470236

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha