اختصاص پایگاه های خون گیری در جوار مسجد دانشگاه برای تشویق جوانان به خون دهی

خبرگزاری شبستان: مدیر کل انتقال خون فارس گفت: در شیراز برای تشویق جوانان به خون دهی و یاری بیماران، در ورودی خوابگاه ارم و در جوار مسجد دانشگاه از امشب (۱۴تیر) به مدت پنج شب، جایگاه هایی برای خونگیری اختصاص داده شده است.

محمد حسین کریمی، مدیر کل انتقال خون فارس با اشاره به اینکه در حال حاضر در ماه مبارک رمضان با کمبود همه گروه های خونی مواجه هستیم به خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیراز گفت: در حالت عادی ما فقط با کمبود گروه های خونی منفی مواجه هستیم اما در ماه مبارک رمضان نیاز پایگاه خون استان فارس  به همه گروه های خونی چند برابر شده است.

 

وی با اشاره به اینکه اهدای خون در این ماه تقریبا نصف شده است، افزود: اگر در روزهای عادی 500 اهداکننده خون در روز داشتیم، در ماه مبارک حدود 250 تا 300 مراجعه برای خونگیری داریم.

 

مدیر کل سازمان انتقال خون فارس با یادآوری این مطلب که در شهرهایی مانند شیراز، جهرم، لار، گراش، فسا، آباده و داراب شیفت شب از ساعت 19 تا 22 و 30 دقیقه دائر است، افزود: در شیراز برای تشویق جوانان به خون دهی و یاری بیماران، در ورودی خوابگاه ارم و در جوار مسجد دانشگاه از امشب (۱۴تیر) به مدت پنج شب، جایگاه هایی برای خونگیری اختصاص داده شده است.

 

کریمی در پاسخ به این سوال که آیا در عید فطر پایگاه های سیار خونگیری در نماز عید فطر وجود دارد،اظهار داشت: با توجه به اینکه نماز عید صبح است و اهداکنندگان باید از لحاظ تغذیه و خواب شرایط مناسبی داشته باشند و تجربه سال های قبل نشان می دهد که میزان مراجعه مردم کم است، بنابراین فعلا برنامه ریزی برای عید فطر نکرده ایم.

 

وی در مورد سنین خونگیری تاکید کرد: سن خوندهی از رده سنی 18 تا 30 سال از 50 درصد اهدا کننده به 30 درصد رسیده ولی برای رده سنی 30 تا 60 سال این درصد افزایش پیدا کرده است.

 

مدیر کل انتقال خون فارس یادآور شد: برخی از پایگاه های استان فارس مثل گراش، لار و داراب به علت گرمای زیاد هوا فقط شبانه یعنی از افطار تا سحر فعالیت خونگیری داشته اند.

 

پایان پیام/

کد خبر 470512

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha