مردم خراسان جنوبی در شب های قدر ۶۴۱ واحد خون اهدا کردند

خبرگزاری شبستان: مدیرکل انتقال خون خراسان جنوبی گفت: مردم این استان در شب های قدر تعداد ۶۴۱ واحد خون به بیماران نیازمند اهدا کردند.

محمدرضا عاملی در گفتگو با خبرنگار شبستان در بیرجند اظهار داشت: در اولین شب از لیالی قدر، از 178 نفر مراجعه کننده به پایگاههای ثابت و سیار اهدای خون، 150 نفر موفق به اهدای خون شدند.

 

وی افزود: همچنین در دومین شب از شبهای قدر، 351 نفر به مراکز اهدای خون مراجعه کردند که 293 نفر موفق به اهدای خون شدند.

 

مدیرکل انتقال خون خراسان جنوبی با اشاره به مراجعه 231 نفر در سومین شب از لیالی قدر به مراکز اهدای خون، گفت: از این تعداد 198 نفر موفق به اهدای خون خود به نیازمندان شدند.

 

وی از رشد 11 درصدی اهدای خون در شبهای قدر نسبت به مشابه آن در سال گذشته خبر داد و تصریح کرد: از 641 نفر واحد خون اهدا شده در شبهای قدر، ۲۴ واحد توسط بانوان اهدا شده است.

 

عاملی با اشاره به اینکه در شبهای قدر تنها دو مرکز بیرجند و طبس برای اهدای خون مردم شب زنده دار و مردم مومن استان باز بود، اضافه کرد: این دو مرکز از ساعت 20:30 تا یک بامداد پذیرای مراجعه کنندگان بودند.

 

وی با بیان اینکه بیشترین گروه خون اهدایی O مثبت و کمترین گروه خون اهدایی AB منفی است، افزود: الحمدالله نیاز استان به خون تامین شده ولی همچنان نیاز به گروههای خونی منفی وجود دارد.

 

وی با تاکید براینکه خون گیری از افراد متقاضی تا پایان ماه مبارک رمضان همچنان ادامه دارد، از بانوان استان خواست برای کمک به سلامتی خود، نسبت به اهدای خون اقدام کنند.

 

پایان پیام/

کد خبر 471732

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha