برگزاری طرح قرآنی ۱۴۴۹ در یکصد و ۵۰  کانون فرهنگی و هنری همدان

خبرگزاری شبستان: طرح قرآنی ۱۴۴۹ به منظور غنی سازی اوقات فراغت با محوریت سوره مبارک "یس" در یکصد و ۵۰  کانون فرهنگی و هنری سراسر استان همدان در حال برگزاری است.

هادی فیض منش، مدیر دبیرخانه کانونهای فرهنگی و هنری مساجد استان همدان به خبرنگار شبستان گفت: طرح بزرگ قرآنی 1449 با محوریت "سوره مبارکه‌ی یس" جهت ترویج معارف ناب قرآنی در بین اقشار مختلف مردم در 150 کانون فرهنگی و هنری مساجد سراسر استان همدان در حال برگزاری است.

 

وی ادامه  داد: این طرح به منظور ترویج فرهنگ قرآنی و با هدف تشویق و ترغیب عموم علاقمندان، جهت پرداختن به امر حفظ آیات موضوعی قرآن کریم و همچنین زمینه سازی جهت دست‌یابی به مطالبات مقام معظم رهبری در خصوص تربیت 10 میلیون حافظ قرآن در حال برگزاری است.

 

وی اظهار داشت: انسان درعین اینکه مجهز به استعدادی فطری است ، نیازمند به راهنما و هادی نیز می باشد ، زیرا انسان با همه موجودات دیگر که استعدادی طبیعی برای کمالات خود دارند ، یک تفاوت اساسی دارد و آن این است که موجودات دیگر همه راهشان در طبیعت مشخص شده و هرکدام بیش از یک راه نمی توانند داشته باشند ولی انسان این گونه نیست ، انسان صدها راه در مقابل او نهاده شده که می تواند هر کدام آنها را انتخاب کند.

 

فیض منش گفت: در بین همه راه هایی که انسان می تواند طی کند و به خداوند برسد ، تنها یک راه « صراط مستقیم » و راه هدایت است و دیگر راه ها منحرف هستند، اگر کسی در راه درست و در صراط مستقیم حرکت کند ، در پایان راه به خدای « ارحم الراحمین » می رسد و در این میان قرآن کریم بهترین راهنما است.

 

گفتنی است، طرح بزرگ قرآنی 1448 در هزار‌و چهارصد‌و چهل‌و هشتمین سال نزول قرآن در سال 1393 با محوریت آیات مرتبط با سبک زندگی اسلامی برگزار شد، که این اقدام در جهت تحقق منویات مقام معظم رهبری مبنی بر لزوم تربیت 10میلیون حافظ قرآن در کشور شکل گرفته است.

 

 

 

انتهای پیام/

کد خبر 475292

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha