شرکت ۱۱۴۰ نفر از اعضای کانونهای مساجد خراسان جنوبی در طرح قرآنی  ۱۴۴۹

خبرگزاری شبستان: کارشناس آموزش و پژوهش دبیرخانه کانونهای فرهنگی هنری مساجد خراسان جنوبی شرکت یکهزار و ۱۴۰ نفر در طرح قرآنی ۱۴۴۹ خبر داد و گفت:پیش بینی می شود یکهزار و ۵۰۰ نفر در این طرح قرآنی بزرگ شرکت کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، محمدرضا نخعی پور امروز (7 مرداد) به خبرنگاران رسانه های گروهی گفت: این طرح با هدف تشويق و ترغيب عموم علاقمندان جهت پرداختن به امر حفظ آيات قرآن کریم و زمینه سازی جهت دستیابی به منویات مقام معظم رهبری در خصوص تربیت 10 میلیون حافظ قرآن اجرا می شود.

 

وی با تاکید بر اینکه این طرح در راستای آشناسازی آحاد مردم با حفظ، روخوانی، روان‌خوانی و درک مفاهیم قرآن کریم برگزار می شود، افزود: طرح 1449 امسال با محوریت حفظ سوره و آشنایی با مفاهیم سوره یس برگزار می شود.

 

وی ادامه داد: دبیرخانه کانونهای فرهنگی هنری خراسان جنوبی با برپایی 42 پایگاه در سطح کانونهای مساجد استان، در راستای اجرای هرچه بهتر این طرح اقدام کرده است که به تناسب و وسعت هر شهرستان، 2 تا 4 پایگاه در هر شهر برپا شده و کلاسها در حال برگزاری است.

 

کارشناس آموزش و پژوهش دبیرخانه کانونهای فرهنگی هنری مساجد خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: تاکنون یکهزار و 140 نفر در این طرح قرآنی شرکت کرده اند که پیش بینی می شود تا علاقمندان به شرکت در این طرح عظیم قرآنی به یک هزار و 500 نفر برسد.

 

نخعی پور از برگزاری آزمون نهایی این طرح در شهریورماه امسال همزمان با سراسر کشور خبر داد و یادآور شد: به نفرات برتری که حدنصاب نمره قبولی را کسب کنند، جوایزی به قید قرعه از جمله 3 هزار کمک هزینه سفر به اماکن مقدسه اهدا خواهد شد.

 

گفتنی است، طرح بزرگ قرآنی 1449 به همت شبکه قرآن سیما و با مشارکت سازمان‌ها و نهادهای قرآنی همزمان با ماه رمضان آغاز شده است. همچنین شبکه قرآن سیما به عنوان متولی اصلی با پخش روزانه 120 دقیقه برنامه زنده به طور اختصاصی به این طرح می‌پردازد و این برنامه همه روزه از ساعت 17 مهمان مخاطبان قرآنی است.

 

 

پایان پیام/

 

کد خبر 475601

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha