ویزیت بیش از ۲ هزار نفر توسط ۸۵ متخصص در بیمارستان صحرایی اقلید

خبرگزاری شبستان: مسئول بسیج پزشکان فارس از برپایی بیمارستان صحرایی با هدف خدمات رسانی به عشایر در منطقه اقلید فارس خبر داد و گفت: ۸۵ متخصص در این بیمارستان، ۲ هزار و ۷۰ نفر را ویزیت کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، سرگرد دکتر ستار نوروزی، مسئول بسیج پزشکان فارس امروز (8مرداد) در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه منویات رهبری معظم انقلاب در خصوص توسعه خدمات بهداشتی و درمانی به خصوص ارائه خدمات به عشایر در دستور کار قرار گرفته است، گفت: عشایر همواره همراه نظام بوده و هستند.

 

وی با یادآوری این مطلب که به دستور فرماندهی سپاه فجر با همکاری دانشگاه علوم پزشکی شیراز بیمارستان صحرایی عشایر به مدت سه روز در اقلید فعالیت خود را آغاز کرد، افزود: کار این بیمارستان فردا 9 مرداد به اتمام می رسد.

 

دکتر نوروزی با اشاره به اینکه در فاز اول اجرایی مجموعه پیش بیمارستانی کار غربالگری و اسکرین را انجام داده شد، اضافه کرد: در مجموع تاکنون 20 تیم غربالگری به این بیمارستان اعزام و 2 هزار و 70 نفر نیز ویزیت شدند.

 

مسئول بسیج پزشکان فارس افزود: فشارخون، قندخون، BMI و بینایی از جمله کارهای غربال بوده است که تعداد 2 هزار و 70 نفر تعداد 650 نفر به بمیارستان ارجاع داده شدند.

 

وی با یادآوری این مطلب که فاز دوم بیمارستان صحرایی بود که به مدت سه روز در خدمت مردم عشایر اقلید بود و در این سه روز اساتید در منطقه حضور یافتند و کار درمانی را انجام دادند، اظهار داشت: متخصصین قلب و عروق، گوش و حلق و بینی، ریه، چشم، روماتولوژی، داخلی، پوست، کلیه و مجاری ادراری، اطفال و نوزادان، اعصاب و روان، مغز و اعصاب، جراحی عمومی، زنان و زایمان، ارتوپد، غدد و دندانپزشکی در این بیمارستان حاضر بودند.

 

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه آزمایشگاه رادیولوژی، اتاق عمل و نقاهتگاه در کنار بیمارستان فعالیت داشت و خدمات آن به شکل رایگان ارائه شد، تاکید کرد: 85 متخصص حضور داشتند و  روزانه 20 عمل انجام می شود.

 

سرگرد نوروزی با اشاره به اینکه بیمارستان صحرایی در مناطق ممسنی و رستم، سرچهان و مسیر برگشت عشایر در منطقه گرمسیر برای سه ماه آینده راه اندازی خواهیم کرد اما این اتفاق قطعیت ندارد، افزود: در بیمارستان صحرایی تخت بستری نداریم و برای بستری بیماران را به بیمارستان های شهر ارجاع خواهیم داد.

 

وی، این طرح را در راستای آمادگی بحران دانست و تاکید کرد: طرح آمار و سرشماری برای دست یابی به اطلاعات بیمه ای شهروندان شیرازی را با همکاری علوم پزشکی در دستور کار قرار خواهیم داد.

 

پایان پیام/

کد خبر 475832

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha