هشدار روانشناسان نسبت به تهدید سلامت روانی مردم غزه

بین الملل: روانشناسان و گروه های حقوق بشر بین المللی هشدار دادند که سلامت روانی مردم غزه در فطر جدی قرار دارد.<BR> <BR>

به گزارش خبرگزاری شبستان، فعالان حقوق بشر و روانشناسان داخلی و بین المللی از جامعه بین الملل درخواست کردند تا صهیونیست ها برای توقف محاصره غزه تحت فشار قرار دهند و هشدار دادند که این محاصره موجب ایجاد تاثیرات منفی روانی به سلامت مردم این منطقه شده است.

در همایش ترتیب داده شده از سوی مرکز حقوق بشر میزان در غزه خالد ناصر، نماینده آژانس کار و امداد سازمان ملل متحد گفت: آنروا بزرگترین مرکز برای ارایه خدمات برای سلامت روان مردم بی گناه در غزه است و آماده همکاری با همه گروه ها در این زمینه می باشد.

وی تصریح کرد: زخمهای روانی که بر جای مانده از حمله اسراییل به نوار غزه بسیار دردناک تر از زخم های فیزیکی است زیرا زخمهای روانی زمان بیشتری نیاز دارند تا التیام پیدا کنند.

دیا سایمه نماینده سازمان حقوق بشر در غزه نیز بر این نکته تاکید کرد: توجه به سلامت روانی در کنار سلامت عمومی فلسطینی ها روندی است که سازمان حقوق بشر به شدت از آن حمایت کرده است.

بنابر گزارش سایت رسمی عزالدین قسام، سایمه یکی از چالشهای پیش روی خدمات برای سلامت روانی مردم غزه را تغییر ناگهانی در شیوه کشورهای کمک کننده در این زمینه دانست.

گفتنی است، رژیم صهیونیستی پس از انتخاب تسلط حماس بر نوار غزه برای سرکوب کردن این جنبش این منطقه را تحت تصرف خود درآورد و حلقه محاصره را هر روز بر آنها تنگ تر و تنگ تر کرد.

پایان پیام/
 

کد خبر 4763

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha