همایش بزرگ «بانوی آفتاب» در امامزاده سید مظفر(ع) برگزار می شود

خبرگزاری شبستان: مدیر اوقاف و امور خیریه شهرستان بندرعباس از برگزاری همایش بزرگ «بانوی آفتاب» از سری برنامه های جشن های مردمی « در سایه سار کریمه » در امامزاده سید مظفر(علیه السلام) در بندرعباس خبر داد.

حجت الاسلام مصطفی آزادی، مدیر اوقاف و امور خیریه بندرعباس به خبرنگار خبرگزاری شبستان گفت: به مناسبت دهه کرامت و میلاد فرخنده و مبارک حضرت فاطمه معصومه(سلام الله علیها)، همایش بزرگ « بانوی آفتاب » با حضور خدام آستان مقدس کریمه اهل بیت در بندرعباس برگزار می شود.

 

وی افزود: در این همایش که جمعه شب 23 مرداد ماه جاری پس از اقامه نماز مغرب و عشاء برگزار می شود، از خدام برگزیده امامزاده سید مظفر(علیه السلام) تجلیل می شود.

 

حجت الاسلام آزادی همچنین از برگزاری آیین غبارروبی، عطر افشانی و گلباران حرم مطهر امامزاده سید مظفر(علیه السلام) خبر داد و بیان کرد: این آیین با حضور خدام آستان مقدس حضرت معصومه(سلام الله علیها)، اقشار مختلف مردم و مسئولان و همچنین 400 نفر از اعضای کانون های مساجد استان هرمزگان برگزار خواهد شد.

 

وی با بیان اینکه مراسم غبارروبی از ساعت 9 تا 11:30 روز دوشنبه26 مرداد برگزار می شود، اضافه کرد: اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد پس از شرکت در این مراسم، به همایش فرهنگی آموزشی سفیران ولایت که به میزبانی قم برگزار خواهد شد، اعزام می شوند.

 

این مقام مسئول عنوان کرد: در طول دهه کرامت خدام آستان قدس رضوی نیز در قالب جشن های مردمی « زیر سایه خورشید » در امامزاده سید مظفر(علیه السلام) حضور می یابند.

 

وی افزود: همزمان با سالروز میلاد حضرت فاطمه معصومه(سلام الله علیها)، شاه چراغ(علیه السلام) و امام رضا(علیه السلام) مراسم جشن همراه با سخنرانی و مداحی در امامزاده سید مظفر(علیه السلام) برگزار خواهد شد.

 

گفتنی است؛ امام‌زاده سيد مظفر(ع) با پنج واسطه نسب شريفش به امام موسی كاظم(ع) می‌رسد. اين شجره طيبه كه از كوثر زلال فاطمی سرچشمه گرفته است بنا بر نقل نسب شناسان چنين آمده است.

 

کد خبر 478635

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha