نجات امت اسلامی در تمسک به قرآن و ولایت است

خبرگزاری شبستان: نماینده ولی فقیه در لرستان، ولایت را حافط قرآن دانست و گفت: نجات امت اسلامی در تمسک به قرآن و ولایت است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خرم آباد، حجت الاسلام سید احمد میرعمادی، نماینده ولی فقیه در لرستان امروز(22 مرداد) در  جلسه شوراهی هماهنگی گرامیداشت دهه کرامت، اظهار کرد: در زمان رحلت پیامبر عظیم اکرم(صلی الله علیه و آله) دو مساله اتفاق افتاد که اساس اسلام را نشانه گرفت و ضربه بزرگی به اسلام زد.

 

وی افزود: پیامبر اکرم(صلی الله علیه و آله) در مناسبت های مختلف سعی کرد که  از این دو اتفاق جلوگیری کند، اما ین دو اتفاق رخ داد.

 

حجت الاسلام میرعمادی، با بیان اینکه نخستین اتفاق خانه نشین کردن امامت بود، اظهار داشت: با این اتفاق و خانه نشین شدن، امامت به خلافت تبدیل شد.

 

وی، بیان کرد: جداکردن قرآن از امامت دیگر آسیبی بود که به از رحلت پیامبر اکرم(صلی الله علیه و آله) اتفاق افتاد و ضربه سنگینی برای اسلام بود.

 

حجت الاسلام میرعمادی، با اشاره به اینکه خانه نشین شدن امام بعد از 25 سال جبران شد، خاطرنشان کرد: جداکردن قرآن از ولایت آسیبی بود که هرگز جدا نشد و هنوز ادامه دارد.

 

وی، با بیان اینکه تفکر بی نیازی به امامت ترور شخصیت بود، افزود: بعد از پیامبر اکرم(صلی الله علیه و آله) فقط امام علی (علیه السلام) ترور نشد، بلکه شخصیت علی (علیه الاسلام) ترور شد.

 

حجت الاسلام میرعمادی، با اشاره به اینکه در زمان طاغوت شعار جدایی دین از سیاست سر داده می شد، بیان کرد: امروز با گذشت 35 سال از عمر با برکت انقلاب اسلامی هنوز هم شعار جدایی دین از سیاست سر زده می شود که خطری بزرگ است.

 

وی با اشاره به خطبه امام رضا(علیه السلام)، افزود: هدف ائمه معصومین (علیه السلام) همواره این بوده است که قرآن و ولایت با هم هستد.

 

نماینده ولی فقیه در لرستان، با بیان اینکه حیات امت اسلامی در تمسک به قرآن و ولایت است، ابراز کرد: باید در طول دهه کرامت خطبه امام رضا(علیه السلام) برای مردم تبیین و تفسیر شود.

 

وی، ادامه داد: در دهه کرامت باید تلا شود ولایت را در اعماق وجود مردم نهادینه شود.

 

حجت الاسلام میرعمادی، افزود: فلسفه برگزاری مراسم های دهه کرامت و بزرگداشت میلاد باسعادت امام رضا(علیه السلام) و حضرت فاطمه معصومه (سلام الله عله) این است که ولایت در جامعه نهادینه شود.

 

نماینده ولی فقیه در لرستان، افزود: ولایت سیر تکامل انسان است که تمسک به ولایت و قرآن زمینه ساز تقرب انسان به سوی خدای متعال است.

 

 

کد خبر 478692

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha