ایمان و عمل صالح دو بال عرفان حقیقی است

خبرگزاری شبستان: آیت الله نجفی تهرانی گفت: صحنه عاشورا برترین مرتبه عشق بازی انسان ها با خداوند متعال است.

به گزارش خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، آیت الله ضیاءالدین نجفی تهرانی، تولیت مدرسه علمیه و امام جماعت مسجد جامع نبی اکرم (ص) در درس اخلاق پیرامون تبیین عرفان حقیقی و تمایز آن از عرفان کاذب و مجازی اظهار داشت: عرفان یعنی آگاهی انسان نسبت به وظایفش.

 

وی عرفان را بر دو نوع عام و خاص دانست و خاطرنشان کرد: عرفان خاص در بالاترین مراتب متعلق به عرفا و علمای ربانی است؛ البته بالاترین مرتبه عرفان خاص متعلق به حضرات معصومین (ع) است البته هر یک از ما مراتبی از این عرفان را داریم.

 

تولیت مدرسه علمیه نبی اکرم (ص) اضافه کرد: انجام واجبات ترک محرمات سریع ترین و آسان ترین مسیر برای نیل به عرفان حقیقی است.

 

وی با بیان اینکه ایمان و عمل صالح دو بال پرواز انسان به بی نهایت و ملکوت اعلی است، تصریح کرد: هر یک از اعمال ما عشق بازی با خداوند است اما برترین مرتبه عشق بازی مربوط به صحنه عاشوراست آنجا که سیدالشهدا و اصحابش از همه چیز در راه خدا گذشتند.

 

امام جماعت مسجد جامع نبی اکرم با تاکید بر اینکه عرفان حقیقی بدون دو بال ایمان و عمل صالح میسر نخواهد بود، اظهار داشت: پرواز وجهه ملکوت اعلی از طریق دو بال ایمانی و عمل صالح میسر است.

 

وی در پایان با بیان اینکه انسان دو جنبه مادی و ملکوتی دارد، خاطرنشان کرد: جنبه آسمانی و ملکوتی انسان برخلاف جنبه مادی اش محدودیت ندارد بلکه بی نهایت است و هرچه تلاش و مجاهدت انسان بیشتر شود در این مسیر بیشتر حرکت می کند.

 

 

کد خبر 479879

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha