تبیین فرهنگ دینی در جامعه مهم ترین رویکرد جشنواره رضوی است

خبرگزاری شبستان: مشاور راهبردی سازمان سینمایی کشور، با بیان اینکه گسترش فرهنگ دینی از نیاز های جامعه است، گفت: تبیین فرهنگ دینی در جامعه مهم ترین رویکرد جشنواره رضوی است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خرم آباد، حیدر خلیلی، مشاور راهبردی سازمان سینمایی کشور، امروز(28 مرداد) در حاشیه برگزاری جشنواره تولیدات تلویزیونی رضوی، در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: تقویت معنویت در جامعه و تبیین سیره و منش امام رضا(علیه السلام) و ائمه معصومین (علیه السلام) از اهداف برگزاری جشنواره تولیدات تلویزیونی رضوی  است.

 

وی افزود: جهت تحقق این اهداف باید جشنواره های رضوی به رشد و بالندگی برسند.

 

خلیلی، با بیان اینکه رشد جشنواره تولیدات تلویزیونی رضوی جهت تحقق اهداف این جشنواره ضروری است، اظهار داشت:  گسترش فرهنگ دینی از نیازهای جامعه است.

 

این مقام مسئول، با بیان اینکه تبیین سیره معنوی اهل بیت (ع) از برنامه های شاخص صدا و سیمای جمهوری اسلامی است، بیان کرد: محوریت صدا و سیما در برگزاری برنامه مشخص است.

 

وی، ادامه داد: صدا و سیما زمینه و بستر را برای تولید و پخش جشنواره ها و فیلم های رضوی فراهم کرده است.

 

خلیلی، افزود: در این راستا در طول سال 300 فیلم ویدئوی، یکصد فیلم مستند و انیمیشن و بیش از یک هزار فیلم مر تبط با موضوع جشنواره رضوی تولید و پخش می شود.

 

وی بیان کرد: صدا و سیما با حمایت از این برنامه ها می تواند به رشد و توسعه و افزایش این جشنواره ها کمک کند.

 

خلیلی، با تاکید به اینکه فیلم های معنوی پس از تولید نیازمند تامل بیشتری است، افزود: فکر کردن در این زمینه می تواند باعث رشد، استمرار و پایداری جشنواره ها شود.

 

این مقام مسئول با بیان اینکه هم افزایی حوزه هنری، صدا و سیما، شهرداری برای ادامه بالندگی جشنواره امری  ضروری است.

 

خلیل، خاطرنشان کرد: با پایان جشنواره تولیدات تلویزیونی رضوی، باید به فکر برگزاری جشنواره در سال آینده بود و با ارتباط مستقیم با فیلم سازان و رصد برنامه های پیوند بین فیلم سازان در این زمینه ضروری است.

 

وی باتقدیر ازمجریان برگزاری جشنواره رضوی در استان لرستان، افزود: برگزاری نخستنین دوره جشنواره تولیدات تلویزونی در قالب جشنواره های رضوی، حرکتی مناسب است.

 

کد خبر 480207

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha