نمایش «کاسه گردان» با عشق به امام رضا(ع) اجرا می شود

خبرگزاری شبستان: نويسنده نمایش «کاسه گردان»، اظهار کرد: از این که نمایش به نام امام رضا(علیه السلام) و در دهه کرامت اجرا می شود خوشحال بوده و این کار را با عشق و علاقه به این امام همام اجرا خواهیم کرد.

مهدی حبیبی، نويسنده و کارگردان نمایش «کاسه گردان» با تبريك به مناسبت دهه كرامت، به خبرنگار خبرگزاري شبستان در ياسوج، گفت: نخستین بار است که در جشنواره رضوی شرکت کرده ایم.

 

نويسنده و کارگردان نمایش کاسه گردان، اظهار كرد: با الهام از رسوم آئینی قدیم در همدان است که عده ای که قصد زیارت حرم امام رضا (علیه السلام) را داشتند، روستا به روستا و شهر به شهر چرخیده و چون به اندازه تمام راه توشه نداشتند، به هر شهر یا روستایی که می رسیدند در آن جا مانده، کاسه خالی پشت درب خانه ها گذاشته و از خاطرات سفر تعریف می کردند و در مقابل آن مردم، غذا در کاسه ها می گذاشتند. آنها نیز به جبران این کار نذورات مردم را جمع آوری و به حرم امام رضا (علیه السلام) می بردند.

 

وي، افزود: گروه «سپید و سیاه» این رسم آیینی را قالب نمایش با حضور پنج نفر بازيگر، در مدت 15 تا 20 روز در استان همدان(شهرستان ملایر) آماده اجرا کرده است.

 

حبیبی، با اشاره به اين تاكنون در بيش از 50 جشنواره ملی و بین المللی شركت کرده، اضافه کرد: این نمایش به شیوه عروسکی با لباس بومی و محلی ملایر اجرا خواهد شد.

 

این هنرمند مذهبی، با احساس خرسندي از حضور در یکی از زیباترین فصل های سال در شهر یاسوج، اظهار کرد: از این که نمایش به نام امام رضا(علیه السلام) و در دهه کرامت اجرا می شود خوشحال بوده و این کار را با عشق و علاقه به این امام همام اجرا خواهیم کرد.

 

حبیبی، «نبش کوچه بن بست، از پشت عینک ته استکانی، اعترافات یک مساجر و جایی برای ما سه نفر» را از بارزترین کارهای این گروه عنوان كرد.

 

 

 

کد خبر 480371

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha