جشنواره بین المللی امام رضا(ع) منشا آفرینش‌های فرهنگی و هنری کم نظیر شده است

خبرگزاری شبستان: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیام خود آورده است: جشنوراه امام رضا(ع) پس از ۱۳ سال چنان چابک و پرتوشه شده است که به همه استان‌های کشور و بیشتر شهرهای بزرگ و بسیاری از روستاها سفر کرده و منشا آفرینش‌های فرهنگی و هنری کم نظیر شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، علی جنتی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیام خود به آئین اختتامیه جشنواره جلوه‌های فرهنگ رضوی در مطبوعات و خبرگزاری کشور در رشت که توسط فیروز فاضلی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان قرائت شد، آورده است:

از فرط تجلای تو در این حرم قدس                             خورشید زهر آینه در حال ظهور است

سیزدهمین کاروان جشنواره بین المللی امام رضا(علیه السلام) پس از یکسال گذر از سراسر ایران و مشارکت اهل فضل و فرهنگ و هنر همزمان با ولادت آن حضرت در جوار آستان حضرت شمس الشموس بار اقامت خواهد افکند تا در جمع شیفتگان آستان حضرتش و در محفلی که با رایحه دل انگیز رضوی معطر شده است حاملان و برتران خویش را معرفی کند.

 

این کاروان پس از 13 سال چنان چابک و پرتوشه شده است که به همه استان‌های کشور و بیشتر شهرهای بزرگ و بسیاری از روستاها سفر کرده و منشا آفرینش‌های فرهنگی و هنری کم نظیر شده است.

 

نسیمی که از سمت خراسان می‌وزد و موجی که این جشنواره به راه انداخته کشتی حاملان فرهنگ رضوی را در دریای کرامت و رأفت امام هشتم به جلو رانده و به سوی خورشید درخشان و بدر افشان خراسان رهنمود کرده است تا جوانه‌های نوپای فرهنگ و هنر در پرتو نور این خورشید عالم تاب ببالند و بر بلندای معرفت و فضیلت بنشینند.

 

در آستانه دهه کرامت که برنامه‌های موضوعی جشنواره بین المللی امام رضا(علیه السلام)  در استان‌ها به نقطه نهایی رسیده و به بار نشسته است وظیفه خود می‌دانم بهترین درودهایم را به همه شیفتگان و عاشقان گمنام امام هشتم که در جای جای میهن عزیزمان بی‌هیچ ادعایی در تلاش یکساله برنامه ریزی و برگزاری جشنواره‌های موضوعی را عهده‌دار شدند و امروز در گام نهادن در این ساحت قدسی و ترویج فرهنگ رضوی احساس رضایت و خشنودی می‌کنند، تقدیر می‌نمایم.

 

لازم می‌دانم از مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سراسر کشور، دبیران جشنواره‌ها و اعضای ستادهای برگزاری و همه شرکت کنندگان در این تلاش ارزنده رضوی صمیمانه تشکر و سپاسگذاری نمایم و مفتخرم به عنوان خدمتگزاری کوچک در دایره بزرگ این جشنواره با شما همراهی کنم.

این سرزمین بالنده ثامن الحجج علی بن موسی الرضاست همان که عالم آل محمد است و کانون پرتو افکنی و برکات معنوی برای این سرزمین. به همه شما خادمان حقیقی فرهنگ رضوی میزبانان شریف حضرت رضا(علیه السلام) و جویندگان علم آل محمد صمیمانه تقدیر می‌کنم و از خداوند متعال سلامتی و مزید توفیق همگان را مسئلت دارم.

 

علی جنتی

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی

کد خبر 480480

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha