فعالیت مبلغان دینی در پایگاه های اوقات فراغت کانون های مساجد پایان یافت

خبرگزاری شبستان: مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد خراسان شمالی، از پایان فعالیت مبلغان دینی در پایگاه های اوقات فراغت کانون های فرهنگی و هنری مساجد خبر داد.

هاشم شیرازیان، مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد خراسان شمالی به خبرنگار خبرگزاری شبستان در بجنورد گفت: مبلغان دینی دفتر تبلیغات اسلامی قم، چهارم مردادماه جاری به کانون های فرهنگی و هنری مساجد شهرستان ها به منظور انجام فعالیت قرآنی و فرهنگی اعزام شدند.

 

وی با بیان اینکه 17 روحانی و مبلغ دینی در این کاروان حضور داشتند، آموزش مسائل اخلاقی و احکام  و در واقع ارتقاء بیشتر سطح برنامه های اوقات فراغت  کانون ها را از جمله اهداف اجرای این طرح بیان کرد.

 

شیرازیان اظهارداشت: در سال جاری برای نخستین بار در مناطق روستایی که مساجد آن دارای کانون فرهنگی است و باوجود داشتن خانه عالم؛ امام جماعت و روحانی مستقر نداشت با همکاری حوزه علمیه مبلغانی به این مناطق اعزام شدند.

 

وی در خصوص فعالیت های مبلغان دینی در ایام اوقات فراغت، بیان کرد: مبلغان دینی در اجرای طرح قرآنی 1449 با محوریت آموزش روخوانی، حفظ و مفاهیم سوره مبارکه یس، اجرای فاز دوم طرح پیوند مسجد و مدرسه و خانواده در کانون ها ویژه جذب دانش آموزان مقاطع مختلف  به فعالیت در مساجد، حفظ قرآن، احکام، پاسخ به شبهات دینی و صحت قرائت نماز یاری رسان اعضای کانون های مساجد بودند.

 

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد خراسان شمالی به بازدید از فعالیت های مبلغان و روحانیان در کانون های مساجد اشاره کرد و گفت: در این بازدیدها و با توجه به ارزیابی های صورت گرفته مجموع فعالیت ها مثبت و راضی کننده بود.

 

شیرازیان با بیان اینکه روز گذشته دهم شهریور زمان اجرای این طرح به پایان رسید، گفت: مراسم اختتامیه فعالیت های مبلغان دینی با حضور اعضای دبیرخانه مساجد استان در شهرستان های بجنورد و جاجرم برگزار شد.

 

 

کد خبر 483506

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha