استکبار ستیزی امام حسین(علیه السلام)، عشق به خدا را به ما ارمغان داد

خبرگزاری شبستان: نماینده ولی فقیه و امام جمعه یزد با اشاره به اهمیت در نظر گرفتن نیت الهی در اشعار گفت: استکبار ستیزی امام حسین(علیه السلام)، عشق به خدا را به ما ارمغان داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، آیت الله محمدرضا ناصری، امام جمعه یزد امروز (11شهریور) در نشست هم اندیشی شعرای آیینی استان یزد گفت: تمام حرکت های ما در زندگی زمانی موثر و مفید است که این حرکت، ما را به سوی هدف زندگی سوق دهد.

 

وی افزود: اگر کاری که انجام می دهیم زمینه  و اصالت نداشته باشد، ارزشی ندارد بلکه گاهی از اوقات انحراف نیز در خود دارد و مشکلات نیز ایجاد می کند و حتی گاهی قرآن خواندن نیز انسان را از خدا دور می کند زیرا پایه و زمینه اولیه آن درست نیست و خداوند اثرها را جایی قرار داده است که زمینه اصلی ان درست باشد.

 

امام جمعه یزد خاطرنشان کرد: اگر کارهای خود را بر اساس عشق و رضایت خدا انجام دهیم، بسیار اثرگذار است اما اگر کار و نمازخواندن و کارخیر ما بر زمینه ای غیر از خدا استوار باشد محکوم به شکست است و حتما دچار لغزش می شویم.

 

آیت الله ناصری تصریح کرد: ما در شعر گفتن و بیان کردن اشعار همیشه سعی کنیم تا زمینه و ریشه اشعار خود را بر اساس خدا قرار دهیم.

 

وی افزود: اشعار ما باید عمق و معنا داشته باشد زیرا از این طریق می توانیم به تعالی برسیم و با ضمیر آگاه، عمق عشق امام حسین(علیه السلام) و فداکاری های علی اکبر و عمق فداکاری های حضرت زینب(سلام الله علیها) را ببینیم.

 

امام جمعه یزد خاطرنشان کرد: ما هرچه معنویت و درون خود را پاک کنیم و با توکل به خدا در حوادث اتفاق افتاده از جمله عاشورا و غدیر سیر کنیم، حتما می توانیم انسان ها را تکان داده و تغییر دهیم.

 

آیت الله ناصری ادامه داد: استکبار ستیزی امام حسین (علیه السلام) سودی دارد که آن شامل عشق به خدا است و تلاش دارد تا بنده های خدا جهنمی نشوند.

 

وی گفت: وقتی که باطن و عشق انسان خدایی باشد، دل او برای انسان های دیگر می سوزد و در این راستا باید در اشعار بنیه خود را خدایی قرار دهیم.

 

امام جمعه یزد بیان کرد: خوشبختانه یزد اصالت شعارهای خود را حفظ کرده است و از گردونه واقعیت ها دور نشده است که امیدواریم این سبک عوض نشود.

 

 

کد خبر 483515

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha