هیچ حادثه، واقعه و قیامی جامعیت عاشورا را ندارد 

خبرگزاری شبستان: مدیر کل تبلیغات اسلامی استان یزد با اشاره به اهمیت توجه شاعران به جامعیت عاشورا و قیام امام حسین(علیه اسلام) گفت: هیچ حادثه، واقعه و قیامی جامعیت عاشورا را ندارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، حجت الاسلام سید محمد حسینی کوهستانی ، مدیر کل تبلیغات اسلامی استان یزد امروز (11شهریور) در نشست هم اندیشی شعرای آیینی استان یزد گفت: خوشبختانه محرم سال قبل برنامه های عزاداری استان یزد مورد لطف مقام معظم رهبری قرار گرفت و مداح، شاعر و هیات استان یزد مورد لطف و عنایت مقام معظم رهبری قرار گرفت که امیدواریم امسال نیز  رضایت خداوند و اهل بیت(علیهم السلام) و مقام معظم رهبری را داشته باشیم.

 

وی افزود: تنها مسئله ای که شعر آیینی را از انواع شعر جدا می کند، موضوع و شعر آن است و به ۲ مقوله کلی منقبت و مرثیه نیز محدود می شود.

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان یزد خاطرنشان کرد: هیچ حادثه، واقعه و قیامی جامعیت عاشورا را ندارد زیرا در آن چهار عنصر حماسه، پیام، عرفان و سوگ در آن دخیل است و  در این راستا هر شاعری باید این چهار عنصر را در نظر داشته باشد تا بتواند شعری جامع بسراید و در غیر این صورت اشعار دچار ضعف و نقص است.

 

حجت الاسلام حسینی کوهستانی تصریح کرد: ما باید زندگانی و سیره اهل بیت(علیهم السلام) را تحلیل کنیم زیرا آنها کمک بزرگی برای حل مسائل اجتماعی ما است و می توانیم به خوبی از آنها بهره بگیریم.

 

وی ادامه داد: یکی دیگر از بخش های مهم در اشعار و قیام امام حسین(علیه السلام) تبیین زندگانی و بحث قیام ایشان است که باید آنها را برای جامعه امروزی تبیین کنیم تا بتوانیم به خوبی اهل حق و اهل کفر را بشناسیم.

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان یزد گفت: امروز اگر شاهدیم که استان یزد در ماه محرم به عنوان سرآمد است به دلیل وجود شاعران آیینی مناسب و اشعار با مضامین بسیار مناسب است.

 

 

کد خبر 483529

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha