طرح های قرآنی مهمترین راهکار مقابله با رخنه فرهنگی دشمن است

خبرگزاری شبستان: حجت الاسلام والمسلمین شرفخانی گفت: طرح های قرآنی به ویژه حفظ قرآن کریم مهمترین راهکار مقابله با رخنه و نفوذ فرهنگی دشمن هستند.

 

به گزارش خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام والمسلمین شرفخانی، معاون فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه امروز یکشنبه 15 شهریور 94 در مراسم اختتامیه طرح رحله که در حرم امام خمینی (ره) برگزار شد، گفت: یکی از دغدغه های مقام معظم رهبری که سالها پیش نیز مطرح کردند موضوع فرهنگ است. ایشان شش ماه پیش نسبت به رخنه و نفوذ فرهنگی دشمن ابراز نگرانی کردند.

 

وی افزود: مقام معظم رهبری 21 سال پیش فرمودند فرهنگ آن چیزی است که انسان به خاطر آن نیمه شب از خواب بیدار و نگران می شود.

 

معاون فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه ادامه داد: مقام معظم رهبری فرمودند آنچه امروز در زبان مستکبران و مخالفان به عنوان تغییر رفتار نظام جمهوری اسلامی ایران مطرح می شود هیچ فرقی با تغییر نظام نمی کند. در واقع تغییر رفتار مدنظر دشمن همان تغییر ایدئولوژی و آرمان های نظام اسلامی است.

 

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری معتقدند مسئولان نباید اجازه رخنه و نفوذ فرهنگی را به دشمن دهند، گفت: معظم له هشدار دادند که مبادا دشمن به بهانه های مختلف نفوذ فرهنگی پیدا کند و از این طریق هدف تغییر رفتار نظام را دنبال نماید.

 

حجت الاسلام والمسلمین شرفخانی با بیان اینکه اجرای طرح های قرآنی به ویژه حفظ قرآن کریم مهمترین راهکار مقابله با رخنه و نفوذ فرهنگی دشمن است، افزود: هرگاه جامعه رنگ و بوی قرآنی پیدا کند دشمن نمی تواند به آن نفوذ کند.

 

وی ادامه داد: امام خمینی (ره) احیاگر قرآن در عصر حاضر بودند و با حرکت قرآنی خود حاکمیت اسراییل را متزلزل کردند. امام گاهی سه روزه و در اواخر عمرشان 10 روزه قرآن را ختم می کردند.

 

معاون فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: من و شما باید حق قرآن را به جا آوریم و بهترین شکر این است که هر یک از ما یک مؤسسه قرآنی شویم و در طی سال بتوانیم چندین نفر را ترغیب به حفظ قرآن کنیم.

 

وی با اشاره به این که مقام معظم رهبری معتقدند کار فردی به جایی نمی رسد بلکه نیازمند کار جهادی و جمعی هستیم و در این صورت شاهد تحقق جامعه قرآنی خواهیم بود، ادامه داد: هر یک از ما باید در هر جای کشور که حضور داریم یک موسسه قرآنی باشیم و بدین گونه مروج طرح های قرآنی و حفظ قرآن کریم باشیم.

 

کد خبر 484228

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha