19 پایگاه سنجش دانش آموزی در همدان فعال است

مدیر کل آموزش و پرورش استان همدان گفت: 19 پایگاه سنجش نوآموزان بدو ورود به دبستان در استان همدان فعال است که چهار مورد آن در شهرستان همدان فعالیت می کند.

عباس حسنی محتشم، مدیر کل آموزش و پرورش همدان به خبرنگار شبستان گفت: بینایی سنجی، شنوایی سنجی، مراقبت های بهداشتی، آمادگی جسمانی و مراقبت های پزشکی از جمله فعالیت های این مراکز است.

 

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش در سال تحصیلی جدید برنامه های جذاب و متنوعی برای این نونهالان دارد، اظهار داشت: سیاست کلی آموزش و پرورش زیر پوشش قرار دادن همه نوآموزان بدو ورود به دبستان حتی نوآموزان باز مانده از تحصیل است.

 

وی با بیان اینکه هدف از انجام این مراقبت ها شناخت مشکلات دانش آموزان و تلاش برای رفع آنها است، افزود: اطلاعات کسب شده از وضعیت نوآموز در دفترچه سلامت وی ثبت و این دفترچه در پرونده تحصیلی آنها نگه داری می شود.

 

حسنی محتشم تصریح کرد: مراقبت های پزشکی و مشکلات بهداشتی دانش آموزان در طول سال تحصیلی تا پایان دوره دبیرستان در این دفترچه ثبت و از آن به عنوان شناسنامه سلامت دانش آموز استفاده می شود.

 

وی اضافه کرد: تاکنون 90درصد از مدارس استان یک شیفته شده و 20درصد از بودجه آموزش وپرورش برای نوسازی و خرید تجهیزات مدارس اختصاص یافته است.

 

پایان پیام/

کد خبر 48491

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha