فیلم مستند «اخطار»، روایتی از مصایب فلسطینی ها

«اخطار» فیلم مستندی است که رنج ها و مصایب فلسطینی ها را از زمان اشغال و تخریب منازل و روستاهایشان ورق می زند تا افکار عمومی جهان را با فلسطینی ها همراه کند.

به گزارش خبرگزاری شبستان، فیلم مستند«اخطار» به کارگردانی «عمر نازل» رنجها و سختیهایی را که در طول سالیان متمادی بر فلسطینی ها گذشته است، بازگو می کند.
این فیلم روایتگر چهار گروه از ساکنان فلسطین ارجمله ساکنان قدس، ساکنان مناطق «سی» و ساکنان روستاها و شهرهای خارج ازبرنامه ساخت معبد هیکل است که منازل و روستای آنها تخریب شده و مجبور به ترک آنجا شده اند.
این فیلم نشان می دهد که مقامات اسرائیلی از زمان اشغال کرانه باختری در سال 1967 با هدف اخراج فلسطینی ها از سرزمینشان اقدام به تخریب منازل آنها کردند و گسترش نفوذ و تسلط خود بر این مناطق را تقویت کردند تا این مناطق را به عنوان بخشی از دولت جعلی اسرائیل معرفی کنند.
این فیلم چهار وضعیت تلخ و ناگوار از سختی ها و اخطارهایی را که فلسطینی ها از اسرائیلی دریافت کردند، بازگو می کند و هر کدام از آنها روایتگر داستانی جداگانه است که توجه داخلی و بین المللی جهان را به رنج و سختی های فلسطینی ها معطوف می کند.

در این فیلم همچنین داستان روستایی روایت می شود که بیش از 95 درصد از مساحت آن با خاک یکسان می شود و منازل، تاسیسات، مدارس، موسسه های خدمات و محلی با بلدوزهای صهیونیستی تخریب می شوند.
عصام ابوالحاج، مدیر مرکز قدس و تولیدکننده این فیلم می گوید: سخن از تخریب منارل فلسطینی تنها در آمارها آمده است؛ اما واقعیت این است که در پشت این آمارها زندگی خانواده هایی است که تلخی های زیادی برای ساخت منازلشان چشیده اند.
وی ادامه داد: این فیلم با هدف تقویت پایداری شهروندان فلسطینی و مقاومت آنها در برابر جابجایی و مهاجرت ساخته شده و به زبان انگلیسی ترجمه شده است.
وی معتقد است که این فیلم بر روی افکار جهان تاثیر خواهد گذاشت مقاومت ملی و بین المللی را با یکدیگر پیوند می دهد.
عمرنازل نیز درباره این فیلم گفت: ساخت فیلم اخطار از اوایل مارس آغاز شد و اواخر آوریل به پایان رسیده است.
وی ادامه داد: هنگام ساخت فیلم با سختی های متعددی روبه روشدیم و مهمترین آنها نبود امکانات و ابزار تخریب در مکانهای تصویربرداری بود.
نازل خاطر نشان کرد: این فیلم در سالن "القصه"در رام الله به نمایش گذاشته است و به زودی در شهرهای دیگر کرانه باختری نیز پخش خواهد شد.
بنابر گزارش الجزیره، رژیم صهیونیستی هرساله دست کم دوهزار اخطار و دستور تخریب و تخلیه صادرمی کند و این مسئله به این معنی است که زندگی فلسطنی ها هر لحظه با تهدید و خطر مواجه است.
 

کد خبر 48578

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha