۱۳ آبان میراث جاودانه وحدت/ملت ایران هیچگاه با آمریکا سازش نخواهد کرد

خبرگزاری شبستان: رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان با بیان اینکه ۱۳آبان تجلی همدلی و همزبانی ملت و دولت است گفت: سیزده آبان یادآور حرکت دینی و رسالت عظیم میراث داران عاشورا است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، حجت الاسلام مجتبی اشجری، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان امروز(25 شهریور ) در ستاد هماهنگی گرامیداشت 13 آبان که در سالن اجتماعات این اداره کل برگزار شد اظهار کرد: ۱۳ آبان یادآور سه پیوند دیرپا در سه مقطع تاریخی است.

 

وی با بیان اینکه سیزده آبان برگ زرین دیگر در تاریخ انقلاب اسلامی است گفت: تبعید امام (رحمته الله علیه) در سال 42 به ترکیه که باعث شد اقشار متدین نسبت به این اقدام رژیم دست نشانده آمریکا در ایران معترض شده و جرقه های انقلاب اسلامی از همین زمان آغاز شد.

 

حجت الاسلام اشجری تصریح کرد: دیگری حرکت استکباری 13 آبانو  کشتار دانش آموزان در سال 57 و اقدام انقلابی دانشجویان در تسخیر لانه جاسوسی آمریکاست.

 

این مقام مسئول اذعان کرد: این سه حرکت بالنده یک نقطه اتکا داشت و آن هم تاسی و پیروی از آیین عاشورایی و رسالت زینبی که در پیوند آرمان‌ها و پیام انقلاب اسلامی بود.

 

مسئول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان در ادامه خاطرنشان کرد: اگر در تاریخ معاصر بنگریم کمتر حادثه تاریخی‌ را می‌توان یافت که در آن آمریکا نقش اصلی و بازیگر اصلی نباشد.

 

حجت الاسلام اشجری اذعان کرد: سیزده آبان‌ امسال‌ مقارن با محرم است بدین سبب راهپیمای امسال بایستی باشکوهتر و متنوع‌تر از سال‌های گذشته برگزار شود.

 

وی به شعار مرگ بر آمریکا در راهپیمایی‌ها اشاره و خاطرنشان کرد: شعار مرگ بر آمریکا نماد برائت از ظالمان و کفار است و یک شعار سیاسی نیست شعار مرگ بر آمریکا نماد استکبار ستیزی ملت ایران و همه مظلومان جهان است و این شعار نشان از زنده بودن ارزش‌های انقلاب نهضت معمار کبیر انقلاب اسلامی است.

 

مسئول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان در ادامه تصریح کرد: آمریکا هیچگاه با برنامه‌ها و اقدامات خود نخواهد توانست جای پا در ایران بیابد و ملت ایران با کسانی که جاده صاف کن آمریکا باشند، بیگانه اند.

 

حجت الاسلام اشجری بیان کرد: یکی از تریبون‌های که ملت ایران می‌تواند تنفر باطنی خود نسبت به آمریکا را نشان دهند، تریبون ۱۳ آبان است.

 

وی گفت: در آیات قرآنی آمده است که استکبار ستیزی پایانی ندارد و ما نیز اینگونه در راستای فرمایشات دینی حرکت خواهیم کرد و امسال سیزدهم آبان فرصتی مغتنم و کم نظیر برای نشان دادن خوی مبارزاتی حسینی و آگاهی بخشی زینبی ماست.

 

مسئول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان اظهار کرد: ملت ایران هیچگاه با آمریکا سازش نخواهد کرد چرا که آمریکا جرثومه فساد است.

 

حجت الاسلام اشجری به برنامه‌های پیشنهادی دستگاه‌های اجرایی در روز ملی استکبار جهانی پرداخت و افزود: ملاقات با گروه‌های دانش آموزی، فعال سازی پایگاه‌های مجازی، برگزاری مسابقات فرهنگی، تهیه پرچم‌های نوشته شده مرگ بر آمریکا، تبیین چرائی بی‌اعتمادی آمریکا، غبارروبی شهدای دانش آموز و دانشجو همراه با روایت خوانی، برگزاری نشست‌های بصیرتی و غیره از جمله برنامه‌های پیشنهادی دستگاه‌های اجرایی استان در روز گرامیداشت 13 آبان است.

 

 

 

کد خبر 486652

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha