۱۰۰ سال اخیر خوزستان به عنوان یک فرهنگ باید ثبت شود

خبرگزاری شبستان: استاندار خوزستان با بیان اینکه ۱۰۰ سال اخیر استان خوزستان یک فرهنگ جدید است، بر ضرورت ثبت این فرهنگ و نگهداری از آن تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، عبدالحسن مقتدایی، استاندار خوزستان، امروز(25 شهریور) در نخستین جلسه انجمن ‌های میراث فرهنگی خوزستان باحضور دبیر انجمن میراث فرهنگی کشور گفت: تاریخ هر کشور به ‌منزله خانواده هر فرد محسوب می‌شود و هیچکس نمی تواند در آن دخل و تصرف کند.

 

وی با تاکید براینکه رویدادهای تاریخی باید همانگونه که رخ داده اند، ثبت و برای آیندگان روایت شوند، افزود: مسئولان باید بتوانند به صورت تخصصی و با حفظ حرمت ‌ها و آموزش صحیح چالش ‌های موجود در تاریخ را برای جوانان تشریح کنند.

 

دکتر مقتدایی، تصریح کرد: میراث فرهنگی هر کشور به مثابه پدر و مادر و هویت آن جامعه است که باید به خوبی از آن حفاظت و مراقبت کرد.

 

وی با بیان اینکه کشور ما از جایگاه بسیار بالا و ارزشمندی در حوزه میراث فرهنگی برخوردار است، اضافه کرد: این جایگاه باید به درستی برای آیندگان حفظ شود.

 

استاندار خوزستان، با تاکید بر ضرورت حفظ آثار تاریخی عنوان کرد: باید حساسیت ‌های لازم در بین افراد جامعه برای اهتمام به حفظ آثار تاریخی ایجاد شود تا شاهد تخریب و از بین رفتن آثار نباشیم.

 

وی با بیان اینکه متأسفانه در طول تاریخ کشور، نوع رفتار با تاریخ چه در بخش نوشتاری یا همان آثار ثبت ‌شده مناسب نبوده است، ادامه داد: در طول تاریخ شاهد تخریب بناهای تاریخی و یا سوزاندن اسناد گذشتگان بوده ایم که رفع این معضل نیازمند توجه بیشتر به مقوله حفاظت از آثار تاریخی دارد.

 

وی با اشاره به جایگاه استان خوزستان و تعدد وجود آثار تاریخی منحصر به فرد، ابراز کرد: متأسفانه بسیاری از آثار تاریخی در شهرستان مسجدسلیمان و آبادان از بین رفته و ۱۰۰ سال اخیر خوزستان یک فرهنگ جدید است که باید آن را ثبت کرد.

 

مقتدایی، همچنین خواستار ثبت فرهنگ خوزستان در برنامه خندوانه شد و اظهار کرد: فرهنگ خوزستان به گونه ای است که وقتی با آن مزاح می کنند و می خندند بالاتر می رود و اعتبار بیشتری پیدا می کند.

 

کد خبر 486778

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha