دوری از صاحبان قدرت، ثروت و تقوای جمعی از مهم ترین مطالبات رهبری است

مسئول کانون های فرهنگی و هنری مساجد مازندران، دوری از صاحبان قدرت، ثروت و تقوای جمعی را از مهم ترین مطالبات رهبری دانست و گفت: تقوای جمعی برای سلامت نظام ارتباطات اجتماعی لازم است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مازندران، محمد فوقی، مسئول کانون های فرهنگی و هنری مساجد مازندران، شب گذشته ( 5 تیر) در کانون فرهنگی و هنری شهید صفری مسجد امام حسن مجتبی (ع) قائمشهر در جمع نمازگزان این کانون گفت: دوری از صاحبان قدرت، ثروت و تقوای جمعی، جریانات سیاسی، احزاب و جناح ها از مهم ترین مطالبات مقام معظم رهبری است.

 

وی افزود: افراد زیادی وجود داشته و دارند که در قالب فردی بسیار موجه و قابل قبول هستند ولی در تفکرات سیاسی و حزبی و گروهی از تقوای جمعی برخوردار نیستند و گاه دچار انحراف از التزام به ولایت فقیه و بی توجهی به قوانین و مقررات و ارزش های دینی و اسلامی می شوند.

 

فوقی اظهار کرد: تقوای جمعی برای سلامت نظام ارتباطات اجتماعی لازم است و در چارچوب منشور اخلاقی اسلام، رعایت تقوای گروهی و جمعی در جلوگیری از ناهنجاری های اجتماعی ضروری به نظر می رسد چرا که در طول انقلاب اسلامی، رعایت نکردن تقوای جمعی ضربات سختی بر جریان های سیاسی و احزاب وارد کرده است.

 

این مسئول فرهنگی بیان کرد: خود کنترلی و تقوای جمعی، راهبرد مقام معظم رهبری برای پیشبرد امور کشور است که سرفصل جدیدی علاوه بر نمایندگان مجلس برای همه قوا، نهادها و دستگاه های اجرائی و سیاسی، اجتماعی و فرهنگی در کشور محسوب می شود.

 

وی گفت: با توصیه ها و مطالبات رهبری در خصوص دوری از صاحبان قدرت و ثروت، این بیداری و هوشیاری در مردم ایجاد شده و به صاحبان قدرت و ثروت، اجازه دخالت در انتخابات مجلس را نمی دهند و راه را برای نفوذ آنها سد می کند.

 

فوقی ابراز کرد: نمایندگان مجلس نباید خود را وامدار صاحبان قدرت و ثروت کنند و به منظور حفظ آرای مردم و استقلال نماینده در تصمیم گیری های کلان کشور، دوری از جریان های سیاسی و اشخاص صاحبان قدرت و ثروت طبق رهنمود مقام معظم رهبری باید باشند.

 

مسئول کانون های فرهنگی و هنری مساجد مازندران اذعان کرد: مساجد مهم ترین مرکز تحقق منویات مقام معظم رهبری است و کانون های فرهنگی و هنری مساجد مازندران در تبیین، روشنگری و بیداری آحاد مختلف مردم در ایجاد تقوای جمعی و دوری از صاحبان قدرت و ثروت نقش به سزائی دارند.

 

پایان پیام/
 

کد خبر 48740

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha