آغاز سی و هشتمین دوره مسابقات شهرستانی قرآن کریم در گیلان

خبرگزاری شبستان: معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف گیلان اعلام کرد: سی و هشتمین دوره مسابقات شهرستانی قرآن کریم گیلان از امروز آغاز شده و تا ۱۸ مهر ادامه دارد.

محمد قاسم پور، معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف گیلان با اشاره به آغاز سی و هشتمین دوره مسابقات شهرستانی قرآن کریم گیلان از روز اول مهر به خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، اظهار کرد: این مسابقات قرآنی تا 18 مهر ادامه خواهد داشت.

 

وی خاطرنشان کرد: سی و هشتمین دوره مسابقات قرآن و بیستمین مسابقات اذان، ابتهال و تواشیح همزمان با سراسر کشور در گیلان برگزار می‌شود.

 

معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف گیلان افزود: سی و هشتمین دوره مسابقات قرآن کریم در رشته‌های حفظ شامل حفظ پنج جزء، 10 جزء ، 20 جزء، حفظ کل ، قرائت و ترتیل برگزار می‌شود.

 

وی یادآور شد: این دوره از مسابقات از شهرستان فومن آغاز شده و با برگزاری مسابقات در شهرستان رودبار به پایان می‌رسد.

 

قاسم پور، همچنین اظهار داشت: امسال برای اولین بار است که در 16 شهرستان گیلان مسابقات قرآن برگزار می‌شود.

 

وی اعلام کرد: مسابقه تخصصی معارف و مفاهیم تخصصی قرآن کریم، 17 مهر به صورت همزمان در 16 شهرستان گیلان برگزار می‌شود.

 

معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف گیلان در خصوص تعداد شرکت کنندگان در سی و هشتمین دوره مسابقات قرآن کریم گیلان گفت: سال گذشته 85  هزار نفر در این مسابقات شرکت کرده بودند.

 

وی از افزایش تعداد شرکت کنندگان در این دوره از مسابقات قرآن خبر داد و ابراز امیدواری کرد: سطح کیفی برگزاری و تعداد شرکت کنندگان به ویژه قرآن آموزان جوان در مسابقات قرآن کریم افزایش قابل ملاحظه‌ای خواهد داشت.

 

قاسم پور اضافه کرد: در برگزاری مسابقات قرآنی امسال در گروه سنی بالای 16 سال و بخش شکوفه‌ها، آموزش و پرورش گیلان مشارکت دارد.

 

وی هدف از برگزاری مسابقات قرآن را ترویج معارف قرآنی و کمک به اصلاح سبک زندگی به سمت سبک زندگی اسلامی دانست و گفت: مسابقات قرآن کمک می کند فعالیت‌های قرآنی در طول سال محک زده شده و میزان موفقیت آن برآورد شود.

 

معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف گیلان اظهار کرد: جنب و جوش قرآن آموزان و در کنار آنان خانواده‌ها برای موفقیت در مسابقات قرآن یکی از زمینه‌های موفقیت برنامه‌های قرآنی اوقاف است.

 

کد خبر 488189

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha