فرانسه علیه بشاراسد وارد گود شد

بعد از فشارهای سیاسی غرب به سوریه، این کشورها به فشارهای اقتصادی علیه دمشق شدت دادند و در این رابطه وزیر امور خارجه فرانسه از مخالفت چین و روسیه در وتوی قطعنامه تحریم سوریه در شورای امنیت ابراز نگرانی کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان؛ "آلن ژوپه " روز گذشته طی برنامه‌ای سیاسی که از شبکه "RTL " فرانسه پخش می‌شد، اعلام کرد: «طغیان سرکوب‌ها در سوریه در حال ایجاد شرایطی است که امنیت منطقه را به خطر می‌اندازد.»

وی افزود: «این مایه تأسف است که سرکوب‌ها در سوریه همچنان ادامه داد چرا که این امر امنیت منطقه را به مخاطره می‌اندازد.»

وزیر امور خارجه فرانسه در ادامه گفت: «در حال حاضر بیش از 10 هزار نفر از سوریه به ترکیه پناهنده شده‌اند و عواقب این سرکوب‌ها در لبنان و اسرائیل نیز می‌تواند بسیار نگران‌کننده و خطرناک باشد.»

وی با اشاره به مخالفت چین و روسیه با صدور قطعنامه تحریم شورای امنیت علیه "بشار اسد " رئیس‌جمهور سوریه تصریح کرد: «چین و روسیه اعلام کرده‌اند که از حق وتوی خود برای جلوگیری از قطعنامه تحریم شورای امنیت استفاده خواهند کرد و من از این بایت بسیار متأسفم. ما در تلاش برای متقاعد کردن پکن و مسکو به ارائه بیانیه‌ای هستیم که بشار اسد را ملزم به ازسرگیری روند اصلاحات کند.»

بعد از فشارهای نظامی و امنیتی برای وادار کردن دولت بشار اسد به تسلیم در برابر خواسته‌های غرب، تحریم اقتصادی سوریه از سوی این کشورها وارد مرحله جدیدی شد ولی این تلاش‌ها تاکنون با مخالفت چین و روسیه ناکام مانده است و دمشق نیز با ایستادگی در برابر این خواسته‌ها مقاومت کرده است.
 

دمشق بین درخواست‌های معترضین برای ایجاد اصلاحات و کسانی که در صدد کشاندن کشور به سمت آشوب و ناامنی هستند تفاوت قائل است و بر ادامه اصلاحات برای تحقق معترضین تاکید دارد و امیدوار است که این اصلاحات را به تدریج در کشور اجرا کند.

کشورهای اروپایی و در رأس آن فرانسه، در صددند با فشار بیشتر به سوریه به بهانه ناآرامی در این کشور، دمشق را به پذیرش خواسته‌های خود وادار کنند. فرانسه یکی از کشورهایی است که بشدت در شورای امنیت علیه سوریه فعال است و قصد دارد با جلب موافقت دیگر کشورهای شورای امنیت پیش‌نویس قطعنامه‌ای علیه سوریه را به تصویب برساند ولی چین و روسیه بشدت با این اقدام مخالفند.

وزیر امور خارجه فرانسه در عین حال گفت: «من به توان و قابلیت کنونی رئیس‌جمهور سوریه برای تغییر موضع اعتماد چندانی ندارم چرا که سرکو‌ب‌ها در سوریه تاکنون بسیار خشن و وحشیانه بوده است. به عقیده من بشار اسد به آخر خط رسیده و راه برگشتی ندارد، البته امیدوارم که اشتباه کرده باشم که فکر می‌کنم چنین چیزی بعید است.»

مدیران نهادها و سازمان‌های آکادمیک فرانسوی فعال در سوریه اعلام کردند که از سیاست پاریس در قبال تحولات سوریه شکایت دارند.

روزنامه الاخبار با بیان این خبر به نقل از این مدیران نوشت که آنان قصد دارند در نامه‌ای به سران فرانسه، توصیه کنند که این نهادها در سوریه تعطیل شود.

بنا بر گزارش گزارش فارس به نقل از خبرگزاری فرانسه؛ این اقدام به دلیل اعتراض این مدیران به سیاست دولت فرانسه در قبال اتفاقات سوریه است زیرا این افراد معتقدند سیاست فرانسه کار را برای آنان دشوار کرده است همچنانکه این نهادها در ارتباط برقرار کردن با متخصصان سوری در حوزه‌های مختلف دچار مشکل شده‌اند.

همچنین به گزارش الاخبار، شماری از فرانسوی‌های فعال در موسسات و نهادهای آکادمیک فرانسوی در سوریه با مراجعه به سفارت کشور خود در دمشق، از سیاست کشور خود مقابل سوریه انتقاد کرده‌اند.

 

گفتنی است اسناد منتشر شده از اجلاس اخیر بیلدبرگ نشان می دهد سران فراماسونری جهان خواستار تغییر سریع رژیم در سوریه و ایجاد اغتشاشات در مرزهای این کشور هستند. بیلدبرگ گروهی است متشکل از متنفذترین سران جریان فراماسونی جهان که هر ساله و در مواقع اضطراری برای ایجاد سیطره جهانی تشکیل جلسه می دهند و مهمترین نهاد تصمیم ساز و تصمیم گیر در شبکه جهانی استعمار به شمار می رود.

پایان پیام/

کد خبر 48888

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha