ورود اسلام به انگلیس در اسپاریک گرین

ورود اسلام به انگلیس روز شنبه(25 تیر) در این کشوور جشن گرفته می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان، شورای مسلمانان بریتانیا قرار است سالروز ورود اسلام به لندن را 16 جولای(25 تیر) جشن بگیرد.این جشن در پارک«اسپاریک گرین» در بیرمنگهام با حضور مسلمانان و غیر مسلمانان برگزار شود.
هدف از برگزاری این جشن، آشنا کردن مردم با فرهنگ و اعتقادات مسلمانان و مقابله با مفاهیم نادرستی است که از اسلام و مسلمانان ارائه شده است.
در راستای این جشن، نمایشگاهی به منظور معرفی پیامبران اولو العزم، نوح،ابراهیم، عیسی، موسی و محمد(ص) و قرآن کریم برگزار می شود.
اسلام دومین دین بزرگ در انگلستان است و تاکنون حدود 600 مسجد و 60 مدرسه اسلامی در این کشور تأسیس شده‌ است و روز به روز به تعداد مسلمانان در این کشور افزوده می شود.
اولین روابط میان بریتانیا و جهان اسلام به خاطر تقاضای کمک نظامی و دریایی الیزابت اول از سلطان مراد برای مقابله با اسپانیا آغاز شد.
جان نلسون اولین انگلیسی بود که در سده شانزدهم میلادی به دین اسلام گرایش یافت. در سده‌های 18 و 19 میلادی نیز تعداد افرادی که در انگلستان به دین اسلام گرایش یافتند به طور چشمگیری بخصوص در میان طبقه اشراف گسترش یافت.
موج مهاجرت مسلمانان به سمت انگلستان با باز شدن کانال سوئز در سال 1869 افزایش یافت و افزایش تجارت دریایی باعث شد تا بسیاری از مسلمانان که بیشتر اهل کشور یمن بودند، عازم بریتانیا شوند. اولین جامعه مسلمانانی که در بریتانیا ساکن شدند، دریانوردان یمنی بودند که کمی پس از سال 1900 به بندرهای سوانسی، جنوب ولز، لیورپول و ساوت شیلدز وارد شدند. کشمیری‌ها از شهر میرپور اولین جامعه مسلمان آسیایی بودند که به طور ثابت در انگلستان اقامت گزیدند. اولین گروه آنها در اواخر دهه 1930 (میلادی) به بیرمنگام و برادفورد وارد شدند.
پایان پیام/


 

کد خبر 48889

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha