همکاری ۸۰ هزار انجمن میراث فرهنگی برای حفاظت و نگهداری از آثار تاریخی کشور

خبرگزاری شبستان: دبیر احیای انجمن های میراث فرهنگی کشور، گفت: انجمن های میراث فرهنگی برای حفاظت و نگهداری از آثار تاریخی کشور تشکیل شده که تا سال ۸۴، ۸۰ هزار انجمن میراث فرهنگی در سطح کشور با سازمان در حفظ و نگهداری آثار تاریخی همکاری می کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، سید رحمت اله رئوفی، دبیر احیای انجمن های میراث فرهنگی کشور، امروز(۵ مهر) در نشست با انجمن های میراث فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد ضمن گرامی داشت هفته دفاع مقدس، گفت: دفاع مقدس از ارزش های معنوی است که پیش بینی برای موزه، حفظ آثار دفاع مقدس در جنگ هشت ساله باید انجام تا از میراث های جنگ حفاظت شود.

 

وی، اضافه کرد: بر اساس محاسبات صورت گرفته یک میلیون اثر تاریخی در کشور وجود دارد که با توجه به مشکلات مالی و اعتباری حفاظت از این آثار برای سازمان به تنهایی میسر نیست.

 

رئوفی، میدان امام خمینی(رحمه الله تعالی علیه) اصفهان را یکی از آثار ارزشمند کشور خواند و عنوان کرد: برای حفاظت، مرمت و نگهداری از این اثر ارزشمند ۵۰۰ نیرو نیاز است که این کار برای سازمان میسر نیست.

 

این مسئول فرهنگی کشور یادآور شد: انجمن های میراث فرهنگی برای حفاظت و نگهداری از آثار تاریخی کشور تشکیل شده که تا سال ۸۴، ۸۰ هزار انجمن میراث فرهنگی در سطح کشور با سازمان در حفظ و نگهداری آثار تاریخی همکاری می کنند.

 

وی، عنوان کرد: باید اطلاع رسانی لازم صورت گیرد تا مردم بهتر با وظایف این سازمان آشنا شده و نسبت به حفاظت از آثار تاریخی اقدام کنند.

 

رئوفی، یادآور شد: انجمن های میراث فرهنگی در استان ها به ریاست استاندار استان تشکیل و نظارت های لازم را بر کلیه بخش ها انجام می دهد.

 

دبیر احیای انجمن های میراث فرهنگی کشور گفت: آئین نامه حفاظت از میراث فرهنگی کشور با 34 ماده در شورای عالی امنیت ملی به تصویب رسیده و این موضوع نشان دهنده اهمیت حفاظت از میراث فرهنگی است.

 

کد خبر 489130

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha