راه پیروزی جنبش های اسلامی تمسک مسلمین به حبل الله است

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه مسیر رستگاری و سعادت مسلمین در ایمان به پیامبر و عمل به آموزه های قرآنی است گفت: راه پیروزی و به نتیجه رسیدن جنبش های اسلامی تمسک مسلمین به حبل الله است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه مسیر رستگاری و سعادت مسلمین در ایمان به پیامبر و عمل به آموزه های قرآنی است گفت: راه پیروزی و به نتیجه رسیدن جنبش های اسلامی و صیانت آنها از مصادره آمریکایی ها، استقامت، بصیرت و تمسک مسلمین به حبل ا... است.

به گزارش خبرگزاری شبستان، دکتر سید محمد حسینی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مراسم پایانی روز اول برگزاری بیست و هشتمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم با اشاره شخصیت والا و بی نظیر پیامبر اکرم (ص) گفت: آن بزرگوار بزرگترین رسالت را از ناحیه خداوند در آن شرایط عصر جاهلیت بر عهده گرفت و آن این بود که جهان را با توحید و عدل آشنا کند .
وی یادآور شد: پیامبر (ص) در عصری مبعوث شد که اصلی ترین آموزه دینی بشر یعنی توحید ، به گونه ای دیگر جلوه می کرد ، در چنین عصری رسول خدا ندای لا اله الا ا... و لا تفلحوا سر دادند و همگان را با معارف ناب آشنا ساختند.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه پیامبر آمد تا راه سعادت و رستگاری را به بشر نشان دهد و غبار غفلت را بزداید تصریح کرد: رفتار و منش ایشان همگان را مجذوب خود کرده و متحول می ساخت. او آمد تا قسط و عدل را در جامعه استقرار ببخشد که برکات ان را پس از بعثت شاهد هستیم.
 

حسینی یادآور شد: پس از مبعث در مردم نیز تحول ایجاد شد کچرا که عدالت مبنای کار پیامبر بود و احکام اسلامی رعایت می شد و سنتهای الهی همچون انفال، زکات و صدقه سیره مردم شده بود و به این خاطر عمران و آبادانی را پس از آن شاهد هستیم.
وی یکی از ویژگی های پیامبر اکرم (ص) را هدایت مردم از ظلمت به نور برشمرد و افزود : این مأموریت پیامبر همچون کتاب خدا مأموریت فرازمانی و فرا مکانی است که برای هدایت انسانها آمده است.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: قرآن نیز نوری است که چراغش خاموش نمی شود و خورشید تابانی است که از فروزش نمی افتد دریایی است که عمق آن درک نمی شود و این تعبیر را درباره ائمه (ع) نیز می بینیم که حاکمیت الهی از طریق آنها تحقق پیدا می کند و آنها پرچم دار حق هستند و هر که از آنها تبعیت کند نجات می یابد.
حسینی همچنین با اشاره به وظیفه مسلمانان نسبت به قرآن ، پیامبر و اهل بیت (ع) تصریح کرد: اگر می خواهیم در مسیر رستگاری گام برداریم باید بر علاوه بر ایمان به پیامبر، تکریم و یاری و حمایت از او و خاندانش را وظیفه خود بدانیم. اگر دیگران نسبت به قرآن کینه و بغض دارند و به آنها اهانت می کنند این وظیفه ما است که از ساحت قرآن و پیامبر صیانت کنیم و آنها را پیش از بیش به دنیای شیفته و تشنه معارف اسلامی معرفی کنیم.


وی همچنین با اشاره به تحولات جهان اسلام راه رهایی امت اسلامی را بازگشت به قرآن عنوان کرد و گفت: اگر در ایران انقلاب اسلامی به پیروزی رسید در سایه تعالیم قرآن و دستورات آن و همدلی و وحدت بود و امت اسلامی امروز باید در سراسر دنیا اینگونه باشند.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطر نشان کرد: قبل از اینکه آمریکا از فرصت استفاده کند و از این جنبش ها به نفع اهداف خود جریان سازی کند و ماهیت اسلامی آنها را به سمت دیگر سوق دهد مسلمانان باید با استقامت، بصیرت و تمسک به حبل ا... در برابر آن بایستند و بدانند وعده های الهی تحقق خواهد یافت. اگر مسلمین از تفرقه دوری کنند و ملاک را تقوا قرار دهند و بنیان مرسوس باشند قطعاً پیروزی را نصیب خود خواهند کرد.
 


 

پایان پیام/
 

کد خبر 48985

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha