خلق آثار فاخر قرآنی اولویت ارشاد در افزایش بودجه های سینمایی است

وزیر ارشادبااعلام افزایش بودجه های سینمایی درسال90گفت: اگر فیمسازان باهمکاری اسلام شناسان ومفسران قرآن تمایل به خلق آثارفاخر قرآنی داشته باشند، بخش عمده این بودجه به تولیدات برگرفته ازمضامین وحی اختصاص می یابد.

سیدمحمد حسینی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به جهش بودجه های قرآنی در سال 90 به خبرنگار شبستان گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در کنار معاونت راهبردی و برنامه ریزی ریاست جمهوری و سازمان تبلیغات اسلامی وظیفه نظارت بر توزیع این بودجه جهش یافته که مبلغی نزدیک به 10 هزار میلیارد ریال را شامل می شود، بر عهده دارد.
وی از دریافت بسته برنامه دستگاه های دولتی برای هزینه کرد این بودجه ها خبرداد و اظهار کرد: پس از ارزیابی و بررسی های کارشناسانه در نخستین فرصت جلسه ای با معاون رییس جمهور برگزار و در آن برنامه های اولویت دار برای اجرا در سال 90 در ساحت مقدس قرآن تعیین می شود.
حسینی درباره برنامه های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با محور قرآن در سال جاری تصریح کرد: حمایت از موسسات قرآنی در سراسر کشور، برگزاری منظومه جشنواره های قرآنی آیات با غنا و عمق بیشتر و برپایی نمایشگاه بین المللی قرآن از مهمترین این برنامه ها است که با همکاری سایر نهادها می توان دایره دربرگیری و تاثیرات آنها را افزایش داد.
 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: ارائه خدمات آموزشی در رشته های مختلف قرآنی و در سراسر کشور به ویژه در مناطق روستایی دیگر کلان برنامه ای است که این وزارتخانه با جدیت آن را دنبال می کند و با برنامه ریزی های انجام شده جمعیتی بالغ بر یک میلیون نفر را در روستاهای کشور تحت پوشش قرار می دهد.
وی با اشاره به حادثه تلخ و بی شرمانه قرآن سوزی در سال گذشته بیان کرد: بنابر برنامه ریری های انجام شده وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به ازای هر یک نسخه سوزانده شده در این حادثه ننگین، یک میلیون نسخه از مصحف شریف را منتشر کرده و نه تنها در داخل کشور بلکه در خارج نیز آنها را توزیع می کند.

حسینی با تاکید بر لزوم افزایش ترجمه های قرآن به زبان های مختلف عنوان کرد: اگرچه ترجمه هایی از آیات وحی به زبان های مختلف تاکنون انجام شده اما نمی توان به این حد بسنده کرد و اگر نگوییم به تمام زبان ها باید به حداکثر زبان های زنده روز دنیا مصحف شریف را ترجمه کرده و در جهان منتشر کرد.


وی با اعلام افزایش بودجه های سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در سال 90 ابراز کرد: بخش عمده ای از این بودجه در صورت تمایل و حضور فعال سینماگران قرآنی به تولیدات دارای مضامین وحیانی و مذهبی اختصاص می یابد، چنانکه در گذشته نیز این وزارتخانه با تولید پروژه ملک سلیمان نبی (ع) و مجموعه های فاخر مذهبی گام های موثری برداشته است.
حسینی خاطرنشان کرد: گنجاندن مفاهیم والای وحی در تولیدات سینمایی از اهداف و اولویت های اصلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است، از این رو از تمامی مفسران، اسلام شناسان و افراد دارای سوابق علمی، پژوهشی و قرآنی درخواست می کند تا فیلمسازان کشور را برای تولید آثار فاخر قرآنی همراهی کنند تا بتوان از این قالب اثرگذار برای صدور ارزش های اسلام و انقلاب استفاده کرد.
شایان ذکر است، بنابر تلاش های نمایندگان مجلس شورای اسلامی تمامی دستگاه های دولتی در سال 90 ملزم به تخصیص نیم درصد از بودجه خود به فعالیت های قرآنی هستند، که برای هدایت این بودجه به مسیر صحیح و جلوگیری از هدررفت های احتمالی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان تبلیغات اسلامی و معاونت راهبردی و برنامه ریزی ریاست جمهوری تولیت نظارت بر توزیع و تخصیص آن را برعهده دارند.
پایان پیام/
 

کد خبر 49048

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha