اوایل آبان ماه لیست نهایی چهره های قرآنی اعلام می شود

خبرگزاری شبستان: معاون ارتباطات سازمان دارالقرآن الکریم با اشاره به برپایی همایش چهره های قرآنی در بهمن ماه گفت: لیست نهایی چهره های قرآنی تا اوایل آبان ماه نهایی می شود.

یوسف افراش، معاون ارتباطات سازمان دارالقرآن الکریم با اشاره به همایش تکریم چهره‌های قرآنی به خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان گفت: بر اساس هماهنگی‌های انجام شده از اواخر بهار امسال مکاتبات با استان ها انجام شد و پارامترها و شاخص های انتخاب چهره‌های قرآنی برتر کشور تدوین گشت.

 

وی افزود: بر این اساس، نخبگان قرآنی در حوزه های آموزش، تفسیر، مفاهیم و تشکل های قرآنی شناسایی شدند و پارامترهایی همچون سن، سابقه فعالیت و تالیفات آنها مورد بررسی قرار گرفت و اکنون در مرحله ای هستیم که تمامی استان ها چهره های قرآنی خود را اعلام کردند و در مرکز کمیته ای ویژه ارزیابی و بررسی فعالیت این افراد تشکیل شده و هم اکنون برخی از این چهره ها قطعی شده اند.

 

افراش عنوان کرد: در خصوص انتخاب تشکل های قرآنی برتر هنوز اقدامی صورت نگرفته و طی هفته آینده این موضوع در دستور کار قرار می گیرد.

 

معاون ارتباطات سازمان دارالقرآن الکریم در مورد زمان بندی اعلام لیست نهایی چهره های قرآنی کشور تصریح کرد: پیش بینی می کنیم تا اواخر مهرماه و حداکثر اوایل آبان ماه امسال تمامی چهره های قرآنی مشخص شوند تا در مراسمی که هر ساله به همت سازمان دارالقرآن الکریم در بهمن ماه برگزار می شود از آنها تجلیل به عمل آید.

 

وی عنوان کرد:  گفتنی است در دوره گذشته نزدیک به 54 نخبه قرآنی و تشکل های فعال مورد تقدیر قرار گرفتند و ما محدودیتی از لحاظ تعداد برای تجلیل نداریم. در عین حال برای هر استان یک سهمیه خاصی پیش بینی کرده ایم و بسته به شرایط این تعداد کمتر یا بیشتر می شود.

 

افراش با اشاره به برگزاری مراسم یادبود در همایش تکریم چهره های قرآنی گفت: همانطور که می دانید طبق سنوات هرساله چهره های برتر مسابقات قرآن کشور و بین المللی تکریم می شدند و امسال نیز این موضوع در دستور کار قرار داشت و ما پیش بینی کرده بودیم تا از 2 استاد عزیز یعنی مرحوم محسن حاجی حسنی کارگر و مرحوم حسن دانش که هر دو در مسابقات امسال رتبه اول را کسب کرده بودند، تجلیل کنیم که در حادثه غمبار منا جان خود را از دست دادند.

 

وی افزود:  همچنین در کنار این دو عزیز سه تن از موشحان گروه همخوانی باقرالعلوم (ع) نیز به دیار باقی شتافتند. بر همین اساس در مراسم تجلیل از چهره های قرآنی برتر کشور برنامه ریزی ای شده است تا به صورت ویژه مراسم یادبود برای این دو قاری عزیز برگزار شود و حتی الامکان از خانواده های آنها دعوت به عمل آید.

کد خبر 491778

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha