برگزاری مسابقات قرآن کریم با همت اداره کل اوقاف استان البرز

خبرگزاری شبستان: رئیس اداره اوقاف و امورخیریه شهرستان کرج از برپایی سی و هشتمین دوره مسابقات قرآنی به همراه بیستمین دوره مسابقات اذان و دعاخوانی در ۲ بخش خواهران و برادران در مقطع سنّی بالای ۱۸ سال خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از البرز، باردیگر برپایی مسابقات قرآنی با همت اداره کل اوقاف و خیریه استان البرز شور و شعف خاصی را در میان خانواده ها به خصوص در میان جوانان، نوجوانان و کودکان ایجاد کرده است، شوری که برگرفته از علاقه وافر به خواندن کلام الله مجید ، حفظ آیات و تدّبر در آیه آیه این معجزه خاص الهی است.

 

خانواده های قرآنی، به برکت نور و عظمت قرآن در آزمون هایی این چنین توانمندی و همّت عالی خود را از سعی ارزشمند خود در فهم کتاب خدا به منصّه ظهور می گذارند.

 

حجت الاسلام محمد صالحی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان البرز در آئین غباررویی آستان مقدس امامزاده حسن علیه السلام در جمع اصحاب رسانه سرآغاز برپایی این دوره از مسابقات را بنابر سهمیه اعلامی و مشخص شده بیان کرد و این مسابقات را یکی از برنامه های موثر فرهنگی در سطح استان خواند.

 

 

بر این حسب، حجت الاسلام مهدیان، رئیس اداره اوقاف و امورخیریه شهرستان کرج در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در البرز در خصوص این دوره از مسابقات اظهار کرد: این دوره از مسابقات قرآنی به واقع سی و هشتمین دوره مسابقات است، که به همراه بیستمین دوره مسابقات اذان و دعاخوانی در 2 بخش ویژه خواهران و برادران در مقطع سنّی بالای 18 سال در حال برگزاری است.

 

به گفته این مسئول، به منظور برپایی این دوره از مسابقات تدابیری چون رایزنی و تعامل با مراکز و موسسات قرآنی، حوزه های علمیه در سطح استان، اداره کل آموزش و پرورش هم چنین اداره کل زندان های استان صورت پذیرفته است.

 

حجت الاسلام مهدیان در رابطه با رشته های قرآنی این دوره از مسابقات توضیح داد: رشته هایی که برای این دوره از مسابقات در نظر گرفته شده است، عبارتند از : حفظ پنج جزء، 10 جزء، حفظ کلّ، قرائت، ترتیل، اذان و معارف قرآن کریم.

 

وی افزود: مرحله مقدماتی سی و هشتمین دوره مسابقات قرآنی با حضور 4 هزار نفر برگزار شد و از میان این تعداد نفرات برتر به مرحله مسابقات شهرستانی راه یافتند.

 

 

حجت الاسلام مهدیان ادامه داد: از روز دوشنبه (13 مهر) این رقابت های قرآنی در 2 بخش برادران با حضور 250 نفر و در بخش خواهران با حضور 300 نفر تا به امروز در حال برگزاری است.

 

این مسئول حضور داوران برجسته کشوری و بین المللی را یکی از امتیازهای این دوره خواند و توضیح داد: از داوران برجسته قرآنی « احمد ابوالقاسمی » به عنوان یکی از قاریان برجسته کشوری و بین المللی است و این امر بیانگر سطح کیفی مسابقات می تواند تلقی شود.

 

در پایان رئیس اداره اوقاف شهرستان کرج خاطرنشان کرد: آزمون معارف قرآن کریم در تاریخ (17 مهر ) به صورت سراسری در امامزاده حسن علیه السلام، امامزاده طاهر علیه السلام، امامزاده محمد علیه السلام و در ندامتگاه کرج برگزار می شود.

 

کد خبر 492173

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha