۱۳ آبان نقشی تعیین‌کننده در پیروزی انقلاب داشت

خبرگزاری شبستان: سرپرست شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی ایلام، گفت: وقایع مختلف روز ۱۳ آبان نقشی تعیین‌کننده و تأثیرگذار در پیروزی نهضت شکوهمند انقلاب اسلامی ایران داشت.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام و به نقل از روابط عمومی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی ایلام، حجت‌الاسلام  علی چراغی پور، روز شنبه در نشست هماهنگی و برنامه‌ریزی راهپیمایی یوم‌الله 13 آبان، اظهار کرد: این روز تاریخ‌ساز و ماندگار حوادثی همچون تبعید حضرت امام(ره) به ترکیه در سال 43، به خاک و خون کشیده شدن دانش آموزان در سال 57 و تسخیر لانه جاسوسی آمریکا در سال 58 رخ داد که هرکدام تأثیری بسزا در به ثمر نشستن انقلاب اسلامی داشت.

 

وی، افزود: بی‌تردید این وقایع مهم موجب بیرون رانده شدن استکبار جهانی و مزدوران آمریکایی از ایران و شکل‌گیری ابعاد جدیدی از مبارزه ملت ایران بر ضد آمریکا شد و بر این اساس روز 13 آبان در تقویم رسمی ایران توسط نمایندگان مجلس به‌عنوان روز ملّی مبارزه با استکبار نام‌گذاری شد.

 

چراغی پور، بابیان اینکه بازگو کردن این رخدادها و تبیین و تشریح علل و عوامل آن‌ها برای نسل جوان جامعه از ضرورت خاصی برخوردار است گفت: جوانان و نوجوانان انقلابی در دوران مبارزه بر ضد رژیم ستم‌شاهی همواره حضوری شجاعانه داشتند و امروز باید افتخار و الگوی نسل جدید باشند.

 

وی، تصریح کرد: بنابراین برنامه‌های گرامیداشت این روز تاریخی باید با نوآوری و حضور و مشارکت فعال جوانان و نوجوانان برگزار شود.

 

سرپرست شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی ایلام بر ضرورت همکاری و تعامل هر چه بیشتر همه دستگاه‌ها برای برگزاری باشکوه مراسم راهپیمایی یوم‌الله 13 آبان و همچنین فراهم‌سازی بستر مناسب برای شرکت فعال نسل جوان در این آیین تأکید کرد.

 

در ادامه هر یک از اعضا پیرامون برگزاری آیین‌های گرامیداشت 13 آبان به‌ویژه راهپیمایی این روز بزرگ و تاریخی بحث و تبادل‌نظر کردند.

کد خبر 492619

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha