«مرگ بر آمریکا» اصلی‌ترین شعار مردم انقلابی ایران است

خبرگزاری شبستان: رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان با تاکید بر شناخته شدن روز ملی مبارزه با استکبار جهانی گفت:«مرگ بر آمریکا» اصلی‌ترین شعار مردم انقلابی ایران و نشان‌دهنده برائت از ظالمان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، حجت‌الاسلام مجتبی اشجری، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان امروز(20 مهر) در نشست هماهنگی ستاد بزرگداشت یوم‌الله 13 آبان که در محل فرمانداری شهرستان رشت برگزار شد، با اشاره به اینکه 13 آبان یادآور سه رخداد بزرگ در تاریخ معاصر ایران یعنی تبعید معمار کبیر انقلاب اسلامی در سال 42، شهادت جمعی از دانش‌آموزان در سال 57 و تسخیر لانه جاسوسی آمریکا در سال 58 است، گفت: این سه عامل مهم موجب شد تا مجلس سوم شورای اسلامی، روز 13 آبان را به عنوان روز دانش آموز در تقویم کشور نامگذاری کند.

 

وی با بیان اینکه 13 آبان فقط روز دانش‌آموز نیست و صرفا یکی از سه رخداد مهم این روز است، افزود: این روز باید به عنوان روز ملی مبارزه با استکبار در جهان شناخته شود.

 

حجت‌الاسلام اشجری با اشاره به فرا رسیدم ماه محرم، استفاده و بهره گیری از ظرفیت‌های مساجد، حسینیه‌ها، تکایا و بقاع متبرکه را در راستای تبیین نهضت امام حسین(علیه السلام) و نهضت انقلاب اسلامی لازم دانست و بیان کرد: مراسم 13 آبان سال گذشته به دلیل مقارن شدن با روز عاشورا محدودیت اجرا داشت که امسال 13 آبان روز چهارشنبه و مصادف با 21 محرم است که می توان با شور انقلابی مردم مشترکات این دو نهضت را با هم پیوند داد.

 

 

وی در ادامه آمریکا را نماد استکبار ستیزی دانست و گفت: شعار «مرگ بر آمریکا» نشان‌دهنده برائت از ظالمان و حمایت از مظلومان و اصلی‌ترین شعار مردم انقلابی ایران است.

 

حجت‌الاسلام اشجری، حیات و زنده بودن جمهوری اسلامی را در گرو مبارزه با استکبار جهانی عنوان کرد و افزود: مبارزه با نظام سلطه تعطیل‌پذیر نیست و اگر مبارزه با استعمار نباشد یعنی ما تابع اسلام نیستیم.

 

آمریکا نمی تواند جای پایی در ایران پیدا کند

وی در ادامه با تاکید بر حضور آحاد مردم به خصوص جوانان، دانش آموزان و دانشجویان و اصناف در راهپیمایی روز 13 آبان، تصریح کرد: مردم هوشیار ایران هیچگاه با درایت رهبر و شور انقلابی که دارند نخواهند گذاشت آمریکا جای پایی در ایران پیدا کند.

 

حجت‌الاسلام اشجری با اشاره به سخنان شش ماهه اول سال مقام معظم رهبری اشاره کردند که 70 بار از واژه «نفوذ» استفاده کرده اند، اذعان کرد: می طلبد که همگی بیشتر در این زمینه(نفوذ)، بیندیشیم.

 

وی در ادامه به چهار هدف تشکیل ستاد مبارزه با استکبار جهانی در مرکز استان‌ و شهرستان‌ها اشاره و اظهار کرد: سازماندهی و برنامه‌ریزی برگزاری مراسم و اقدامات فرهنگی، تبلیغی و رسانه‌ای روز ملی مبارزه با استکبار جهانی- ارتقای آگاهی و شناخت در بین مردم به ویژه جوانان ایران و جهان نسبت به سیاست‌ها و خیانت‌های آمریکا در ایران، منطقه خلیج فارس و در کل جهان به ویژه کشورهای اسلامی با تاکید بر ایستادگی در برابر نفوذ آمریکا- ایجاد زمینه بهره‌مندی حداکثری جریان و جبهه حق از تمامی ظرفیت‌های حق‌طلبی و ظلم‌ستیزی انسان‌های شریف و با کرامت ایران اسلامی و جهان در مبارزه با کفر و الحاد جهانی و استکبارگران عالم و نیز برگزاری هرچه باشکوه‌تر و زمان‌شناسانه مراسم 13 آبان با توجه به شرایط کنونی از جمله اهداف‌ این ستاد برای برگزاری مراسم 13 آبان امسال است.

 

حجت‌الاسلام اشجری همچنین اضافه کرد: توجه ویژه به مسئله نفوذ به عنوان هدف محوری استکبار علیه ملت ایران- اثبات استکبار آمریکا از طریق معرفی جنایات آمریکا نسبت به ملت ایران و جهان اسلام- زمینه‌سازی برای ظهور و نمایاندن ظرفیت‌های ضد استکباری مردم و نخبگان- استفاده حداکثری از ظرفیت‌های اطلاع‌رسانی، فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی- استفاده حداکثری از ظرفیت‌های هنر در مقابله با استکبار و همچنین استفاده حداکثری از اقشار اثرگذار و زمینه‌سازی سازماندهی حضور و تظاهرات عظیم ملت بیدار و آگاه و استکبارستیز در مراسم محوری سراسر کشور از جمله رویکردهای اصلی این ستاد است.

 

میدان شهدای ذهاب(شهرداری) رشت پیشانی برنامه‌های محوری راهپیمایی‌ها است

وی در ادامه میدان شهدای ذهاب(شهرداری) رشت را پیشانی برنامه های محوری در راهپیمایی های این استان عنوان کرد و گفت: با توجه به محدودیت‌های ترافیکی و اجرای طرح‌های زیرساختی شهرداری در تلاش هستیم که تجمع راهپیمایان 13 آبان امسال نیز همچون گذشته در همین مکان برگزار شود.

 

 

 

کد خبر 493324

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha