بیرجند به بوی ۲ شهید گمنام گلگون کفن معطر شد

خبرگزاری شبستان: پیکر مطهر دو شهید گمنام دوران دفاع مقدس صبح امروز (۶ آبان) در میان استقبال با شکوه جمعی از مسئولان، جانبازان و خانواده شهدا وارد شهرستان بیرجند شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، پیکرهای 2 شهید گمنام هشت سال دفاع مقدس صبح امروز (6 آبان) در میان استقبال قائم مقام نماینده ولی فقیه در استان، جمعی از مسئولان، خانواده شهدا و جانبازان وارد شهرستان بیرجند شد

 

حجت الاسلام علی رضایی، امام جمعه بیرجند در مراسم استقبال از شهدای گمنام هشت سال دفاع مقدس در جمع خبرنگاران گفت: شهدا در محضر خداوند روزی می‌خورند و خداوند در قرآن می‌فرماید: « وَ لا تَحْسَبَنَّ الَّذینَ قُتِلُوا فی‏ سَبیلِ اللَّهِ اَمْواتاً بَلْ اَحْیاءٌ عِنْدَ رَبِّهِمْ یرْزَقُونَ؛ هرگز گمان مبر کسانى که در راه خدا کشته شدند، مردگانند! بلکه آنان زنده‌اند، و نزد پروردگارشان روزى داده می‌شوند».

 

وی با بیان اینکه گاهی دچار اشتباه می‌شویم که ما زنده هستیم و شهدا مرده‌اند، افزود: اما زندگان واقعی شهدا هستند و رسالت ما در برابر خون شهدا این است که راه آنان را ادامه دهیم.

 

امام جمعه بیرجند بیان کرد: شهدا گرانقدر تمام هستی خود را برای دفاع از انقلاب و ارزش‌های اسلامی و در راه خدا دادند و ما هم باید در حد توان خود تلاش کنیم در محضر خدا و اولیای الهی و شهدا شرمنده نباشیم و با پیاده کردن فرهنگ اسلامی و تمدن‌سازی زمینه را برای حاکمیت امام زمان عج الله تعالی شریف آماده کنیم.

 

گفتنی است؛ یکی از شهدای گمنام 16 ساله است که در سال 1363 در عملیات بدر در شرق دجله به شهادت رسیده است و شهید دیگر 18 ساله و و در سال 1362 در عملیات خیبر در جزیره مجنون به شهادت رسیده است.

 

پیکرهای مطهر دو شهید گمنام پس از مراسم استقبال به معراج شهدا منتقل شد و بنا به درخواست موسسات فرهنگی برای وداع و میثاق شهدای گمنام به شهرهای نهبندان، خوسف، درمیان و قاین انتقال داده می‌شوند.

 

 

کد خبر 497026

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha