کاهش بیماری‌های خطرناک و سرطان در گرو اصلاح سبک زندگی

خبرگزاری شبستان: یک پزشک فعال در طب سنتی با اشاره به افزایش سرطان در منطقه شمال کشور، گفت: کاهش بیماری‌های خطرناک و سرطان در گرو اصلاح سبک زندگی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت دکتر حسین روا زاده، پزشک فعال در حوزه طب سنتی در نشست خبری که شب گذشته( 6 آبان) در بقعه متبرکه فاطمه اخری( سلام الله علیها) رشت برگزار شد، اظهار کرد: به دنبال پیروزی انقلاب کشور را در حالی تحویل گرفتیم که دچار مشکلات فراوانی بود.

 

 وی با بیان اینکه هر نظام و حکومتی، نهادینه کردن فرهنگ و ارزش‌های محبوب خود را در جامعه دنبال می‌کند، گفت: در هر تقابلی یک گروه نقش ارزش مدار و دیگری ضد ارزش را ایفا می‌کند و انقلاب اسلامی ایران هم به خاطر ابتلا به تقابل با غرب از   این مقوله مستثنی نیست.

 

 این پزشک فعال در حوزه طب سنتی خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی ایران چون توحیدی فکر می‌کند می‌خواهد ارزش‌های خود را در جامعه حاکم کند و بر همین اساس باید با ضد ارزش‌ها در همه امور مقابله کند.

 

وی تاکید کرد: الگوی مصرف، اصول تغذیه و طب غربی از  جمله ضد ارزش‌هایی است که انقلاب اسلامی ایران باید با آن مقابله کند.

 

روا زاده اضافه کرد: برای تامین سلامتی جسم و روح باید هر آنچه را که در محیط به آن نیاز داریم، مطالعه کرده و به شکل حقیقی آن برگردانیم و استفاده کنیم.

 

وی در خصوص افزایش سرطان در منطقه شمال اظهار کرد: آب‌های منطقه شمال به انواع کودها و سموم شیمیایی آلوده است و همین آب وارد بدن مردم این منطقه شده و سرطان‌های مختلف ایجاد می‌کند.

 

 این پزشک فعال در حوزه طب سنتی با انتقاد شدید از مصرف نمک ید دار و تبلیغ برای مصرف این نوع نمک، گفت: ضعیف ترین نمک ایران از نمک ید دار قوی‌تر است.

 

 وی با بیان اینکه نمک ید دار، نمک تجزیه و تصفیه شده از عناصر مفید است، گفت: نمک طعام و یا نمک دریا برای بدن مفید بوده، از بین برنده امراض بوده در حالیکه ید به صورت شیمایی وارد نمک شده و سرطان زا است.

 

روا زاده، سرطان را گیجی سلول‌ها و تکثیر غیرقابل کنترل آنها خواند و اظهار کرد: بدن انسان از سه ماده آب، روغن و نمک تشکیل شده است. هنگامی که روغن، آب و نمک مصرفی ما شیمایی و آلوده باشد، افزایش سرطان طبیعی است.

 

وی به برخی از عادات نادرست در طب و تغذیه اشاره و اظهار کرد: قنداق کردن نوزاد از جمله موارد متضاد در طب سنتی و غربی است.

 

وی یادآور شد: محیط پیرامون نوزاد بعد از تولد باید مانند دوران جنینی باشد تا نوزاد احساس راحتی و آرامش داشته باشد.

 

این پزشک فعال در حوزه طب سنتی در ادامه گفت: در طب سنتی مادر تا 10 روز بعد از زایمان از مصرف هر نوع گوشت منع می‌شود در حالیکه علم پزشکی غرب مادران را توصیه به خوردن کباب و به ویژه جگر می‌کند.

 

 وی تاکید کرد: مصرف گوشت برای مادران در 10 روز اول بعد از زایمان به متلاشی شدن ساختار رحم، بروز مشکلات رحمی و نازایی در آینده منجر می‌شود.

 

روا زاده با اشاره به احادیث اسلامی و نهی از گرم و یا سردکردن یکباره بدن، گفت: از وقتی حمام‌های امروزی جایگزین حمام‌های سنتی شد، می‌بینیم که شخص بلافاصله بعد از سنای خشک به دورن استخر آب سرد رفته که برای بدن آسیب زا است.

 

 وی با بیان اینکه با صنعتی شدن زندگی تغییر نمی‌کند، اعلام کرد: صنعتی شدن و تکنولوژی بهانه‌ای برای تغییر است.

 

این پزشک فعال در حوزه طب سنتی بر اصلاح الگوی مصرف تاکید کرد و گفت: برای کاهش بیماری‌های خطرناک و سرطان باید سبک زندگی اصلاح شود.

 

 دکتر روا زاده، هوشمندی و گرایش به سنت‌های ارزشمند گذشته را در اصلاح سبک زندگی موثر دانست و گفت: فرهنگ ارزشمدار باید ضد ارزش‌ها را اصلاح کند.

 

 

کد خبر 497172

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha