اسلام دارای مترقی‌ترین قوانین حقوق بشر است

دبیر کارگروه مشارکت سیاسی و اجتماعی شمالغرب کشور، قوانین و دستورات دین مبین اسلام را دربرگیرنده مترقی‌ترین قوانین حقوق بشر و کرامت انسانی عنوان کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از استان آذربایجان شرقی، دکتر محمدحسین فرهنگی، شب گذشته(21 آذر) در گردهمایی همیاران حقوق بشر شمالغرب کشور، با اشاره به اینکه حقوق بشر به دنبال دو جنگ جهانی و خانمان سوز اول و دوم به عنوان یک ضرورت در جهان مطرح شد، گفت: همان فلسفه ای که سازمان ملل و منشور آن را پدید آورد حقوق بشر را نیز به عنوان یکی از ضرورت های جهانی مطرح کرد.


نماینده مردم تبریز با اشاره به اینکه حقوق بشر به عنوان یک ارزش متعالی، همانند ارزش هایی مانند آزادی، حق حاکمیت ملت ها، مردم سالاری و عدالت، مورد سو استفاده های فراوان قرار گرفته است، افزود: در طول چند دهه گذشته حقوق بشر بر خلاف نمود ظاهری و محتوای انسانی آن به عنوان ابزاری در خدمت دولت هایی مانند دولت آمریکا قرار گرفته و دولت این کشور با بهانه قرار دادن این موضوع، هر جا که خواسته است، توانسته به کمک عوامل خویش، نقض حقوق بشر را به عنوان یک پرونده علیه مخالفان بین المللی خود مطرح سازد.


عضو هیئت رییسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه این ظلم متوجه ارزش های انسانی زیادی بوده است، یادآور شد: در این میان آنچه جایگاه خود را در استقرار صلح و دوستی میان دولت ها از دست داده و یا حداقل بسیار کمرنگ شده است، معنا و مفهوم واقعی حقوق بشر است.


عضو هیئت امنای دفتر شمالغرب کمیسیون حقوق بشر اسلامی، با اشاره به اینکه منشور متعالی حقوق بشر در نامه مولای متقیان به مالک اشتر متجلی شده است، ادامه داد: مولای متقیان در منشور متعالی حکومتی خویش خطاب به مالک اشتر، اشکال مختلف این مهم را یادآور می شود، آن هم با ظرافت هایی که روانشناسی پیشرفته امروز نیز از دقت های آن متحیر می شود.


دبیر کارگروه مشارکت سیاسی و اجتماعی شمالغرب کشور اذعان کرد: اگر این رویکرد حکومت علوی و اسلامی را با رفتارهای کشورهایی مانند آمریکا و انگلستان مقایسه کنید، خواهید دید که مجرمان بین المللی و آدم کشان رسمی و تروریسم دولتی مورد حمایت آنها هستند و دول غربی با هر کشوری که اختلاف سیاسی دارند بدون توجه به حقوق اساسی ملت ها، پرونده های قطور نقض حقوق بشر برایشان تشکیل داده و مردم این کشورها را با تحریم های بین المللی روبرو می سازند.


دکتر فرهنگی با اشاره به اینکه اسلام دارای مترقی‌ترین قوانین حقوق بشر می باشد، افزود: اسلام به قدری کرامت انسانی را مورد توجه قرار داده که به جرات می توان گفت ارزش های این دین الهی منشور کامل حقوق بشر است.


گفتنی است، گردهمایی همیاران حقوق بشر شمالغرب کشور همزمان با روز جهانی حقوق بشر در تالار اجتماعات دفتر منطقه شمالغرب کمیسیون حقوق بشراسلامی در تبریز برگزار شد.


پایان پیام/

کد خبر 4977

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha