تفاهم نامه های متعددی در حوزه سلامت دانش آموزان منعقد شده است

خبرگزاری شبستان: مدیرکل آموزش و پرورش استان خوزستان، از انعقاد تفاهم نامه های متعدد در حوزه سلامت دانش آموزان استان خوزستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، محمد تقی ‌زاده مدیرکل آموزش و پرورش استان خوزستان، امروز(17 آبان) در شورای آموزش و پرورش استان خوزستان، گفت: توسعه ورزش و سلامت باید به عنوان شاخص های مهم تعلیم و تربیت مورد توجه ویژه قرار بگیرند.

 

وی با بیان اینکه جلوگیری از ضایعات جسمی و روانی دانش آموزان و همچنین تامین بهداشت و سلامت آنها از اهداف مهم در تربیت و آموزش دانش آموز است، افزود: در این راستا تفاهم نامه های متعددی در حوزه سلامت روان، خانواده، مدرسه و بهداشت محیط با دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز منعقد شده است.

 

تقی زاده، اضافه کرد: وضعیت بهداشت مدارس استان نسبت به سال‌ های گذشته بهبود و ارتقا پیدا کرده اما تاکنون به وضعیت مطلوب نرسیده و باید تلاش بیشتری در این راستا صورت گیرد.

 

وی تصریح کرد: برنامه توسعه آموزش و پرورش استان که بر مبنای برنامه یکساله برنامه ریزی و تدوین شده و در آن بحث توسعه آموزش و بهداشت مارس نیز دیده شده است.

 

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان، با بیان این‌ که قطعا در همه زمینه‌ ها مشکل وجود دارد، عنوان کرد: البته این دلیل نمی‌ شود که عنوان کنیم در مدارس فضای آموزشی، مدیر و معلم خوب وجود ندارد.

 

همچنین در این نشست معاون تربیت ‌بدنی و سلامت آموزش و پرورش خوزستان، اظهار کرد: در حوزه بهداشت و روان کمیته ای با عنوان پیشگیری از آسیب های اجتماعی تشکیل شده و در این کمیته مباحث مربوط به سلامت روان با کمک هسته مشاوره و انجمن اولیا و مربیان بررسی می شود.

 

وی همچنین از اجرای طرحDMFT خبر داد و اذعان داشت: این طرح با توجه به اهمیت بهداشت دهان دندان و وضعیت کشور ما در این زمینه، در حوزه سلامت دهان و دندان اجرا می شود.

 

معاون تربیت بدنی و سلامت  آموزش و پرورش استان خوزستان، ابراز کرد: طرح آهن یاری نیز در مدارس خوزستان در حال اجراست و تاکنون بیش از 10 میلیون تومان در یان راستا هزینه شده است.

 

همچنین به افزایش فعالیت های ورزشی در مدارس اشاره کرد و ادامه داد: با توجه به تأکید استاندار خوزستان بر توجه ویژه به ورزش دانش آموزی، امسال سیاست افزایش نرخ پوشش و فراگیرکردن فعالیت‌ های ورزشی در مدارس را در دستور کار قرار داده ایم.

 

وی با بیان اینکه شعار ورزش پاک در استان پاک را سرلوحه فعالیت خود قرار داده ایم، تاکید کرد: در برگزاری المپیاد ورزشی نیز به دنبال راه اندازی یک نهضت داوطلبی هستیم که این نهضت باید با تعداد قابل توجهی از دانش آموزان انجام شود.

 

معزی خاطر نشان کرد: در حال حاضر 390 هزار دانش ‌آموز شامل 190 هزار دانش ‌آموز دختر و 200 هزار دانش ‌آموز پسر بر حسب مقاطع ابتدایی و متوسطه در 14 رشته ورزشی تقسیم‌ بندی شدند که از درون این 390 هزار نفر، نزدیک به هزار و 760 استعداد ورزشی شناسایی شده است.

 

کد خبر 499595

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha