دولت های اسلامی امروز در قرآن و آموزه های آن دقیق نمی شوند

داور سوریه ای مسابقات بین المللی حمایت امروز دولت ها از قرآن را ظاهری دانست و گفت: آنها به دلیل عدم مطابقت حکومت هایشان با قرآن مردم را به باطن وحی سوق نمی دهند چراکه می دانند وقوع انقلاب در آنها حتمی است.

محمد احسان سید حسن، داور سوریه ای بیست و هشتمین دوره مسابقات بین المللی قرآن با اشاره به تجارب متعدد حضور در عرصه های بین المللی به خبرنگار شبستان گفت: علی رغم تجارب متعدد برای نخستین بار است که در کسوت داور مسابقات بین المللی ایران حضور یافته ام.

وی اظهار کرد: من در کنار حضور اثرگذار در شبکه های خبری تلویزیونی جهان اسلام در مسابقات سراسری سوریه نیز عضو ثابت داوری هستم و این تجربه مثبتی برای قضاوت رقابت های بین المللی را برای من فراهم کرده است.

سیدحسن با مقایسه مسابقات ایران با دیگر رقابت های بین المللی تصریح کرد: این رقابت ها به دلیل حضور نمایندگان از کشورهای متعدد اهمیتی ویژه دارد و در زمینه داوری نیز به دلیل امتیاز دهی بر مبنای عدل، انصاف و حق در درجه ای برتر قرار دارد.

داور سوریه ای بیست و هشتمین دوره مسابقات بین المللی قرآن ادامه داد: این مزایا به دلیل تجارب سالیان متمادی است که در هر سال به شکل بهتری جلوه می کند و زمینه حضور نخبگان اسلام تحت لوای قرآن را فراهم کرده است.

وی درباره تاثیر فعالیت های قرآنی بر بیداری شکل گرفته در جهان اسلام بیان کرد: فعالان قرآنی افرادی هستند که نه حرف آنها برای مسئولان قابل پذیرش است و نه می توانند مردم را به مسیر خاص هدایت کنند، اما می توانند با دوری از افراط و تفریط آنچه که در مصحف شریف و روایات آمده را عملی کنند.

 

سیدحسن درباره جایگاه رهبر معظم انقلاب در میان نخبگان جهان اسلام ابراز کرد: رهبران اسلامی تا زمانی که در میان مردم باشند از سوی آنها پذیرفته می شوند و اگر رهبری از مردم خود جدا شود مسیر سقوط را طی می کند، از این رو هرچه رهبر برای مردم خود ارزش قائل باشد و حرف آنها را بشنود مورد قبول آنها واقع می شود.
وی تاکید کرد: هرچه رهبران برای مردم ارزش قائل باشند به همان میزان مردم نیز مدافع او و خواسته هایش هستند و این رهبر می تواند با قاطعیت و دلگرمی به مردم خویش در عرصه بین المللی اظهار نظر کند و این ویژگی ها در رهبری ایران جلوه دارد.

سیدحسن درباره میزان اهتمام دولت های اسلامی به فعالیت های قرآنی و توسعه فرهنگ وحی عنوان کرد: متاسفانه رهبران امروز جوامع اسلامی تنها مردم را به ظواهر قرآن سوق می دهند و حمایت آنها از قرآن کاملا ظاهری است و نهایت این حمایت حفظ آیات بدون پرداخت به محتوا است.

داور سوریه ای مسابقات بین المللی قرآن خاطرنشان کرد: دولت های اسلامی امروز در قرآن و آموزه های آن دقیق نمی شوند چون اگر این کار را بکنند وقوع انقلاب در آنها به دلیل عدم مطابقت با آموزه های اسلام و وحی حتمی است.

شایان ذکر است، بیست و هشتمین دوره مسابقات بین المللی قرآن از 8 تا 13 تیرماه با داورانی از 8 کشور و نمایندگانی از 61 کشور برگزار شد و با شکست شرکت کنندگان توسط نمایندگان ایران به کار خود پایان داد.

پایان پیام/
 

کد خبر 50052

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha