هدف اصلی ازدواج رسیدن به تکامل الهی است

خبرگزاری شبستان: یک استاد اخلاق حوزه، هدف ازدواج را سکون، آرامش و رسیدن به تکامل الهی دانست و گفت: از دیدگاه اسلام و قرآن، امور جنسی و فرزند دارشدن  جزء زندگی مشترک نیست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان اصفهان، صبح امروز(7 آبان)، نشست اخلاقی با حضور حجت الاسلام و المسلمین قدرت الله سعیدی از اساتید اخلاق و تهذیب معاونت اخلاق و تهذیب حوزه علمیه قم با موضوع ظرافت ها و شیوه های همسرداری در سالن اجتماعات مدرسه علمیه الزهراء(س) فریدن با حضور اساتید، کادر و طلاب متأهل برگزار شد.

 

حجت الاسلام سعیدی، با بیان اینکه در روایات بیان شده که خداوند برای هر مرد و زنی جفتی آفریده است، گفت: ما در زمینه ازدواج سه هزار کتاب چه در زمینه دوران عقد، دوران شروع زندگی، و تربیت فرزند داریم  که لازم است این کتاب ها مطالعه شود.

 

استاد اخلاق و تهذیب، افزود: از دیدگاه اسلام و قرآن امور جنسی، مباحث فرزند دارشدن و خانه دار شدن جزء زندگی مشترک نیست، بلکه فرعیات زندگی مشترک است.

 

وی با اشاره به اینکه بحث ازدواج و زوجین تکامل و پیشرفت فکری است تاکید کرد:  سکون، آرامش و رسیدن به تکامل الهی هدف ازدواج  است.

 

وی گفت: در روایات آمده است زن مربی خانه است و  مدیریت درون خانه به عهده زن می باشد و مرد از دامن زن به معراج می رود، پس در زندگی مشترک باید زیبایی ها و نه مشکلات را دید و باید بعد از ازدواج چشم ها را بر روی مشکلات بست.

 

حجت الاسلام سعیدی خاطر نشان کرد: اگر جلوه ناحق باشد، شیاطین می آیند و ملائک می روند.

 

وی با بیان اینکه وظیفه طلبه الگودهی به جامعه است اظهار داشت: یک طلبه، هادی جامعه است و خداوند زمینه می دهد، امکانات می دهد و این ما هستیم که باید پیشرفت کنیم.

 

استاد اخلاق و تهذیب گفت: شما طلبه ها باید زندگیتان زندگی الهی باشد، هر روز در صدد این باشید که کوچکترین گناهی در زندگی تان نباشد و غیبت، تهمت و سایر گناهان احتمالی از زندگی تان بیرون برود.

 

وی افزود: خداوند به اشیاء عالم دستور داده خادم بنده حقیقی ما باشید و شما باید الگوی جامعه باشید و به جامعه الگو بدهید.

 

حجت الاسلام سعیدی در پایان تصریح کرد: طلاب باید صبور باشند و مردم را به مسیر حق دعوت کنند.

 

کد خبر 504074

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha