ازدواج باعث دوري انسان از انحرافات اجتماعي مي شود

خبرگزاری شبستان:معاون اجتماعي فرماندهي انتظامي استان با اشاره به اينكه ازدواج امري است بسيار ضروري گفت: ازدواج انسان را از انحرافات در جامعه دور مي کند و موجب مي شود که فرد به نوعي استقلال در زندگي برسد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زنجان، سرهنگ جعفر كردلو در ديدار با رئيس بنياد ازدواج كوثر استان زنجان افزود : ازدواج يکي از مهم‌ترين مسائل و مراحل زندگي است و در پيشرفت، کمال و سعادتمندي انسان، نقش اساسي دارد.

 

وي با بيان اينكه فرهنگ‌سازي در زمينه‌ ازدواج و مسائل خانوادگي در جامعه و بالا بردن سطح آگاهي‌ قشر جوان در اين خصوص امري ضروري است تصريح كرد: پيمان ازدواج پيماني مقدس و الهي و امري اساسي و مهم است که بايد در جامعه رشد و توسعه يابد تا افراد در سايه پايبندي به آن از بسياري انحرافات و پيش آمدهاي ناگوار مصون بمانند.

 

اين مقام مسئول بيان داشت: ريشه اکثر ناهنجاري هاي رفتاري، عاطفي، اجتماعي و اخلاقي افراد يک جامعه از خانواده بحراني سرچشمه مي گيرد، آسيب ها و ستيزه هاي خانوادگي، پديده اي بسيار پيچيده و چند وجهي است كه بايد از ديدگاه هاي گوناگون رواني، اجتماعي، حقوقي و ارتباطي، آن را مورد مطالعه قرار داد.

 

معاون اجتماعي فرماندهي انتظامي استان زنجان گفت : پليس به عنوان متولي برقراري نظم و امنيت با تمام توان و امكانات موجود در راستاي ارتقاي سطح احساس امنيت در جامعه تلاش مي كند اما هيچ سازماني بدون مشاركت مردم و نهادهاي ديگر نمي‌تواند به طور كامل در اجراي ماموريت‌هاي خود موفق باشد.

 

سرهنگ كردلو با اشاره به اينكه مهمترين آسيب‌هايي كه اين روزها براي جوانان و خانواده‌ها مشكل ايجاد كرده است، استفاده از فضاي مجازي بخصوص شبكه‌هاي اجتماعي و بدحجابي و بي حجابي است، اظهار داشت :كه بهترين راه براي حل اين معضل اجتماعي، فرهنگ‌سازي و آگاه‌سازي اقشار مختلف جامعه بويژه خانواده‌ها است.

 

وي در ادامه به تبيين اهميت نقش مشاوره قبل از ازدواج پرداخت و بيان كرد : ازدواج مساله بسيار مهمي است که بسياري از جنبه‌هاي مختلف زندگي فردي و اجتماعي انسان را تحت تاثير قرار مي‌دهد.

 

اين مسئول انتظامي افزود: عدم توجه به تعيين چنين ملاک هايي و ارزش گذاري و اولويت بندي نامناسب آنها اغلب موجب ناکامي هاي بعدي شده و بر اين اساس در مشاوره قبل از ازدواج تلاش مي‌شود ملاک هاي افرادي که قصد ازدواج دارند بررسي و راهنمايي لازم در مورد ملاکهاي مناسب ارائه گردد.

 

سرهنگ كردلو با اشاره به نقش آموزش و آگاه سازي جوانان به نقش ازدواج در آرامش رواني جامعه گفت : هرچه ميزان آموزش همگاني و آگاه‌سازي خانواده‌ها و افراد جامعه بيشتر باشد، افراد در برابر خطرات احتمالي آگاه‌تر مي‌شوند و با چشمان باز و آگاهي كامل نسبت به استفاده از فضاي مجازي و ابزارهاي اجتماعي ديگر رفتار خواهند كرد.

 

گفتني است در پايان اين نشست تفاهم نامه همكاري بين معاونت اجتماعي فرماندهي انتظامي استان زنجان و بنياد ازدواج كوثر استان زنجان در جهت همكاري هرچه بهتر نيروي انتظامي و بنياد ازدواج كوثر تنظيم شد.

 

کد خبر 504244

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha